ایجاد بیش از ۳۹ هزار شغل در کرمانشاه

۲ نظر

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد شده است.


حسن عزیزی در جلسه امروز (۶ دی) کارگروه اقتصادی استان کرمانشاه با اشاره به هدفگذاری برای کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری استان در سال جاری، اظهار کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی کردیم امسال ۴۷ هزار و ۳۰۸ شغل ناخالص در استان تولید شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمار سامانه رصد تا کنون ۸۳ درصد هدفگذاری امسال معادل ۳۹ هزار و ۳۹۴ شغل محقق شده است.

عزیزی سپس به وضعیت بیمه بیکاری در استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و برای پرداخت بیمه بیکاری سه ماهه‌ای که دولت تعهد کرده بود ۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر ثبت نامی داشتیم که در نهایت ۸۶۰۴ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند و بیمه برای آنها واریز شد. البته برخی مشکل شماره شبا یا شماره ملی داشتند که اصلاحات لازم را انجام دادند و برای این گروه نیز به زودی بیمه بیکاری واریز خواهد شد.

وی مجموع افرادی که در حال حاضر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند را نیز نزدیک به ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به ۵۵۰۰ نفر به دلیل شرایط بیماری کرونا مشمول بیمه بیکاری شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از وضعیت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هم یاد کرد و افزود: درصد پوشش بیمه تامین اجتماعی هم اکنون در استان به ۳۹.۶ درصد رسیده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۳۹.۳ درصد بود.

عزیزی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ هزار بیمه شده خاص (آزاد و اختیاری) در استان به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی اضافه شدند، عنوان کرد: در مقابل ۷۹۹۰ نفر نیز کاهش تعداد بیمه شده داشتیم که بخشی فوتی یا بازنشسته بودند و بخشی به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه از دو طرح دولت برای کمک به کاهش نرخ بیکاری هم یاد کرد و گفت: در طرح یارانه دستمزد سهمیه استان کرمانشاه ۵۷۳ نفر بود که با بهره‌مندی ۷۳۷ نفر از این طرح، تحقق ۱۲۹ درصدی داشتیم.

به گفته این مسئول، سهم کرمانشاه در طرح مشوق بیمه‌ای نیز ۸۲۵ نفر بوده که تا کنون ۸۵ نفر معادل ۱۰ درصد تحقق داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سراسر کشور میزان استفاده از طرح مشوق بیمه‌ای پایین بوده و کرمانشاه رتبه سوم کشور را از نظر جذب دارد، افزود: این طرح از ۱۰ آبان ماه ابلاغ شد و هنوز زمان زیادی از اجرای آن نمی‌گذرد.

عزیزی از پیگیری برای افزایش سهمیه کرمانشاه در هر دو طرح یارانه دستمزد و بیمه خبر داد و گفت: مقرر شد دیگر سقفی برای کرمانشاه وجود نداشته باشد و تا هر اندازه که بتوانیم جذب کنیم.

منبع : بازار کار

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای ایجاد بیش از ۳۹ هزار شغل در کرمانشاه

  • غ
    غلامرضا
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸
    خواهرم واریزنمیکنن احتمالا تا شنبه بشه واریزی
    • م
      مریم
      ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲
      توروخدا واریز کنید ده ماه گذشت از بیکاری

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ