ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان قزوین

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال گذشته علیرغم مشکلات و موانع اقتصادی، سه هزار و ۱۰۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و نیازمندان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در نشست کارگروه اشتغال که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ایجاد اشتغال، توانمندسازی، خوداتکایی و استقلال خانواده های نیازمند و مورد حمایت از تکالیف و مسئولیت های اصلی و راهبردی کمیته امداد امام (ره) است.

وی ادامه داد: بر این اساس طی سال ۱۳۹۷ علیرغم وجود مشکلات و موانع اقتصادی با همراهی و معاضدت مسئولان دستگاه های اجرایی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها، منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری، منابع کمیته امداد و … پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی سال ۹۷ با تلاش های انجام شده سه هزار و ۱۰۱ فرصت شغلی ایجاد شد و همچنین با تعامل با شرکت شهرک های صنعتی، دفاتر کاریابی و خیران کارآفرین تعداد ۵۵۹ نفر از کارجویان این نهاد در مراکز مختلف صنعتی و تولیدی مشغول به کار شده اند.

وی افزود: بررسی تحلیلی اشتغال ایجاد شده نشان می دهد که هزار و ۸۲۳ اشتغال از منابع قرض الحسنه اشتغال زایی بانکی (بند ب تبصره ۱۶)، ۸۵۳ فقره از منابع امدادی، ۲۱۲ فقره از منابع هم افزایی و ۲۱۳ فقره از محل توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است.

دهقانی عنوان کرد: همچنین تعداد سه هزار و ۹۱۴ نفر از مددجویان نیز با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، صنایع دستی و آموزشگاه های خصوصی و … دوره آموزش های مقدماتی، مهارت آموزی و پایدارسازی طرح های اشتغال را گذرانده اند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع توانمندسازی مددجویان سیاست راهبردی در محرومیت زدایی است چراکه برای فقرزدایی باید گام اساسی برداشته شود و این گام با ایجاد درآمد برای مددجو محقق می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمندسازی مددجویان، توانایی آنها را مورد ارزیابی قرارداده و درصورت نداشتن مهارت، مطابق توانایی و علاقه آنها آموزش مهارت را مورد پیگیری قرار می دهد.

وی یادآورشد: ایجاد اشتغال از ابتدا با نظارت و راهنمایی کارشناسان صورت می گیرد تا مددجو بتواند در اشتغال ایجاد شده به موفقیت حداکثری برسد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ