ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد استان اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در چهار ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی کمیته امداد بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود تا آن‌ها پس از فراگیری آموزش‌های لازم بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.


وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و تخصصی با هدف توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: در حوزه اشتغال کمیته امداد، بحث برگزاری دوره‌های آموزشی با جدیت پیگیری می‌شود که با بهره‌گیری از اساتید مجرب و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است تا با تکیه برتوانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند، بیان کرد: مهارت آموزی مددجویان مسیر خوداتکایی آن‌ها را برای ایجاد شغل مورد نظرشان هموار می‌کند که تلاش داریم با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین فعالیت‌های گسترده‌تری در این امر به انجام رسانیم.
سیفی با اعلام اینکه پس از ارائه آموزش‌های لازم فنی و تخصصی به مددجویان آن‌ها با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌توانند وارد بازار کار شوند، گفت: آموزش صحیح و حرفه‌آموزی، شرط نخست برای ایجاد اشتغال پایدار است که کمیته امداد استان اردبیل با برگزاری دوره‌های تخصصی گام‌های موثری را برداشته است.
وی با اشاره به اینکه کارفرمایان و صاحبان مشاغل می‌توانند بابه کارگیری مددجویان آموزش دیده اردبیلی در مدت دو سال از ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما بهره‌مند شوند، اعلام کرد: کمیته امداد با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان می‌کوشد اشتغال پایدار و مناسبی را برای خانوار تحت حمایت ایجاد کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرمایان را از دیگر بسته‌های تشویقی کمیته امداد استان اردبیل عنوان کرد و افزود: به ازای هر مددجو که توسط کارفرمایان در کارگاه‌های کوچک تولیدی به مدت سه سال به کار گرفته شوند، کمیته امداد استان اردبیل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار صاحبان مشاغل قرار خواهد داد.
سیفی با بیان اینکه خودکفایی و استقلال اقتصادی خانوار تحت حمایت موجب می‌شود تا آن‌ها از چرخه حمایتی خارج شده و سایر اقشار آسیب‌پذیر برای کمک‌رسانی تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرند، گفت: از کارفرمایان خواستاریم تا با به کارگیری مددجویان تحت حمایت که آموزش‌های لازم فنی و تخصصی را فراگرفته‌اند، کمیته امداد استان اردبیل را بیش از پیش در توانمندسازی محرومان جامعه یاری کنند.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ