ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۱۰۰ مددجو در زندان‌های استان یزد

مدیرکل زندان‌های استان یزد را از جمله استان‌های پیشتاز در امر زندان بانی اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه اقدامات تحولی متعددی در بخش زندان‌های استان صورت گرفته و هدف نهایی ما تبدیل زندان به کانونی برای آموزش و ایجاد اشتغال زندانیان بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با بیان این‌که در سال گذشته ۲۱۸ مورد دوره آموزشی برای زندانیان یزد برگزار و در این باره هزار و ۸۳۲ مورد گواهینامه آموزشی صادر شده است، گفت: در حال حاضر ۱۷۴ مددجو در کارگاه‌های داخل زندان، ۴۰۵ نفر در کارگاه‌های سطح شهرستان و هزار و ۸۳۹ نفر نیز در کارگاه‌های داخل زندان به صورت اشتغال نشسته فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینانی که زندانیان را بکار گیرند، علاوه بر معافیت مالیاتی می‌توانند از تسهیلات مالی کم بهره در این حوزه نیز بهره گیرند و این در حالی است که بیمه این زندانیان نیز توسط سازمان زندانها انجام می‌شود.

وی به فعالیت‌های مددکاری و ارائه خدمات آموزشی به خانواده زندانیان تحت پوشش اشاره و عنوان کرد: اقدام بزرگ انجمن در سال جاری اهتمام به موضع اشتغال مولد و پایدار است تا از این طریق به خودکفائی خانواده زندانیان کمک کنیم.

آرمین کاظمی‌نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد نیز در این نشست خبری با بیان این‌که در حال حاضر انجمن از قریب به ۸۰۰ خانواده زندانی در استان حمایت می‌کند،از پیگیری ایجاد خانه اشتغال برای خانواده زندانیان در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۵ نفر از زنان و دختران خانواده‌های زندانیان تحت پوشش مشغول بکار هستند و امادگی داریم برای هر کدام از متقاضیان تحت پوشش در کمترین زمان شغلی با درامد ماهیانه بیش از شش میلیون تومان فراهم کنیم.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ