اولویت استخدام معلم در استان‌ها اعلام شد

۴ نظر

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان با اولویت نقاط روستایی، مرزی و عشایری تصویب شده است گفت:کمبود نیروی انسانی را با عناوین مختلف رفع می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند‌، عباس نجار ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان، تغذیه رایگان دانش‌آموزی که سال‌ها تعطیل شده بود دوباره شروع خواهد شد چون اعتقاد داریم سوء‌تغذیه و این گونه ضعف‌ها اجازه بروز خلاقیت را به دانش‌آموز نخواهد داد.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی را با عناوین مختلف رفع خواهیم کرد و اولویت جذب با نیروهای بومی خواهد بود زیرا طبق قانون رتبه‌بندی تعهد سازمانی با جذب نیروی بومی اتفاق می‌افتد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با پیش‌بینی رشد جمعیت دانش‌آموزی تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کاملی صورت گرفته و براساس رشد جمعیتی میزان نیازهای تحصیلی از جمله کلاس درس به نوسازی مدارس اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی مدارس با استفاده از ظرفیت خیرین در استان‌ها بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ها را برطرف خواهد کرد افزود: در طرح نذر آموزشی هم معلمان به عنوان بزرگترین خیرین آموزشی می‌توانند به آموزش رایگان دانش‌آموزان کمتر برخوردار کمک کنند.

نجار گفت: طبق قانون از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان می‌توان نیروی مورد نظر آموزشی را تامین کرد و استان‌هایی مانند خراسان جنوبی در اولویت قرار گرفتند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی سهمیه قابل توجهی در نظر گرفته شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از این دغدغه چندین ساله را برطرف کند.

نجار با بیان اینکه سال‌هاست در آموزش و پرورش جذب متوسط رو به بالا نداشتیم و در دولت‌های قبل ورودی به تربیت معلم را بسته بودند به‌طوری که ظرفیت ۲۵ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به سه هزار نفر رسید یعنی نمی‌خواستند کاری انجام شود گفت: از ظرفیت حوزه‌های علمیه و سایر وزارتخانه‌ها استفاده شده و در زمینه ورزش و جوانان آمادگی خود را برای جذب قهرمانان اعلام کردیم که مورد استقبال واقع شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم از ظرفیت دانشجویان وزارت بهداشت در ارتباط با مربیان بهداشت و سلامت بهره ببریم تا دغدغه در این زمینه کاهش یابد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای اولویت استخدام معلم در استان‌ها اعلام شد

  • ج
    جعفر
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۴
    ازمون استخدام آموزش پرورش کی؟ من کارشناسی آموزش ابتدایی دارم.
    • ن
      نهضتی
      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
      با وجود اینهمه کمبود چرا تکلیف نهضتیهای بعد از 92رو مشخص نمیکنید.حاضر هستید از همه جا نیرو بگیرید فقط تکلیف نیروهای بعد از92 رو مشخص نکنید.انصاف داشته باشید.این گروها خیلی زحمت کشیدن حقشون نیست این همه بلاتکلیفی
      • b
        big
        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
        اینهمه کمبود معلم
        چرا ظرفیتهارو زیاد نکردین
        • م
          مر
          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
          معلوم نیست هدفشون چیه

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ