انتظار مربیان پیش‌دبستانی برای دریافت بیمه بیکاری

۶ نظر

مربیان مهدکودک و پیش دبستانی می گویند: هنوز بیمه بیکاری برای ما برقرار نشده است و از اسفند، هیچ منبع درآمدی نداریم.
تعدادی از مربیان پیش دبستانی در تماس با خبرنگار ایلنا، از وضعیت بد معیشتی خود انتقاد کردند. این مربیان که از اسفندماه پس از شیوع کروناویروس، از کار بیکار شده‌اند، در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند اما هنوز پالایش ثبت‌نام‌شدگان و مراحل آن طی نشده است.


این مربیان می‌گویند: از اسفندماه تا امروز، هیچ درآمدی نداشته‌ایم؛ قرار است اگر مشمول بیمه بیکاری شویم، از پایان اردیبهشت ماه به ما مقرری بدهند؛ ما اسفند و فروردین را با دشواری گذرانده‌ایم و منتظر دریافت مقرری بیکاری هستیم.
.انتظار مربیان برای بیمه بیکاری در حالی طولانی شده است که بسیاری از آنها که در بخش خصوصی مشغول به کار بوده‌اند، قرارداد ساعتی داشته اند و اکنون نگران این هستند که آیا مشمول بیمه بیکاری می‌شوند یا خیر.
نگرانی دیگر مربیان مهدکودک و پیش دبستانی بابت امنیت شغلی است؛ بسیاری از آنها تا اردیبهشت ماه (پایان دوره تحصیلی پیش دبستانی‌ها) قرارداد داشته‌اند و نگرانند که آیا بعد از آن، قراردادشان با کارفرما تمدید می‌شوند یا نه؛ در حال حاضر مشخص نیست که باتوجه به کرونا و آن، آیا بعد از اردیبهشت، خانواده‌ها راضی خواهند شد که فرزندانشان را به مهدکودک بفرستند. این درحالیست که مقرری بیکاری کرونا فقط برای سه ماه و تا پایان اردیبهشت است.
یک مربی پیش دبستانی که ۹ سال تمام در یک موسسه خصوصی کار کرده، می‌گوید: به ما فقط پایه حقوق وزارت کار را می‌دادند؛ علیرغم اینکه دو فرزند دارم و خودم سرپرست خانوار هستم، هرگز پایه سنوات یا بن خواربار نگرفته‌ام؛ قبل از تعطیلی در اسفند، حقوق من یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که ۱۳۲ هزار تومان بابت بیمه کسر می‌کردند و یک میلیون و ۶۶۸ هزار تومان به حسابم واریز می‌کردند.
مربیان پیش دبستانی و مهدکودک، معمولاً از همه مزایای مزدی محروم هستند؛ آنها نه بن و پایه سنوات می‌گیرند و نه عیدی پایان سال آنها مطابق قانون (حداقل دو پایه حقوق) واریز می‌شود؛ حالا کرونا هم مزید بر علت شده است؛ آیا چند هزار مربی سراسر کشور که تعداد بسیاری از آنها زنان سرپرست خانوار هستند، روزی به سر کار بازخواهند گشت؟ تا آن روزِ احتمالی، چه کسی مسئول معیشت و گذران زندگی آنهاست؟

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان پیش دبستانی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای انتظار مربیان پیش‌دبستانی برای دریافت بیمه بیکاری

  • ز
    زهرا
    ۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۰۱
    باسلام آیا در حد فاصل اول مرداد الی 15مرداد،پیش‌دبستانی‌ها بصورت حق‌التدریس استخدام میشوند یا خیر؟
    • ف
      فاطمه
      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
      با عرض سلام و خسته نباشید.
      بنده 2 ساله مربی پیش دبستانی دربخش خصوصی هستم و این 2 سال بیمه بوده ام.
      از اسفند بخاطره شیوع ویروس کرونا بیکار شده ام و درخواست بیمه بیکاری کرده ام .اما از طرف بیمه پیام داده اند که بیمه بیکاری به من تعلق نمیگیره .
      حالا من باید چیکار کنم ، اداره کار هم جوابگو نیست؟ چرا بیمه به من تعلق نمیگیره؟؟؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید برای دریافت بیمه باید چیکار کنم.
      • م
        مربی پیش دبستان
        ۶ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۵
        سلام بنده مربی پیش دبستان هستم اما بیمه بیکاری برام تعلق گرفته ببینین برا شما از مهر ماه بیمه رد کردن اگه از آبان باشه تعلق نمیگیره
        • م
          معلم حق التدریس
          ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۹
          سلام دوست عزیز
          چند ساعت تدریس داشتی ؟حقوقت چقدر واریز میشد؟الان چقدر برای بیکاری واریز میشود؟
          ممنون میشم جواب بدین
          • م
            مربی پیش دبستان
            ۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۹
            من مربی پیش دبستانم هیچ حقوقی برام واریز نشده خودم هرماه 11 روز بیمه واریز میکردم برای اسفند 550 هزار تومان و برای فروردین 1 میلیون و 10 هزار برام واریز شد بیمه بیکاری
      • س
        سحر
        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
        سلام من 3 سال تو پیش دبستانی غیر انتفاعی مشغولم بدون هیچ بیمه ای حتی گزیتش هم شدم تکلیف ما چیه از اسفند حقوق نگرفتیم چرا اداره مدیرا رو ملزم نمیکنه که مربیا رو بیمه کنن

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ