افزایش ۵۷ درصدی حقوق شامل ۷۰ درصد بازنشستگان شده است

 حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشریح نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نشست هیات دولت از افزایش ۵۷ درصدی حقوق ۷۰ درصد این قشر خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات مصوبه هیات دولت در مورد نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: برای حدود ۷۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی رشد بیش از ۵۷ درصدی را داریم به این معنا که برای فردی حقوق سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کرد، بین پنج و نیم میلیون تا شش میلیون تومان بر اساس تعداد عائله مندی آنها افزایش خواهد یافت و برای سایر سطوح تا حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد به علاوه ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهیم داشت و در مجموع بیش از ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و چون این عدد ۶۵۰ هزار تومان به صورت ثابت با ۱۰ درصد جمع می‌شود به صورت پلکانی پایین خواهد رفت.

قدرت خرید ۷۰ درصد کارگران حداقلی بگیر بعد از گذشت ۲۳ سال بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است

وی ادامه داد: افرادی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند میزان ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت که هماهنگ است با میزان افزایشی که در سایر صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی داشتیم.

وزیر تعاون تصریح کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی که زیرمجموعه این وزارتخانه قرار دارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کمک‌های معیشتی را در قالب بسته‌های حمایتی برای بازنشستگان داشته باشیم کما اینکه رییس جمهور به معاون اول خود دستور دادند تا نشست‌هایی را به منظور تعیین بسته‌های رفاهی برگزار کنیم که امروز اولین نشست ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

عبدالملکی یادآور شد: این مصوبه هیات دولت با قدرت اجرا خواهد شد و هیات امنای تامین اجتماعی حسب تصمیمی که دولت اتخاذ کرده است، رفاهیات و سایر مواردی که می‌تواند برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان مدنظر قرار گیرد، مصوب و اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این میزان افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم امسال بوده است، افزود: جامعه اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی بیش از نرخ تورم افزایش حقوق داشته‌اند و این در حالی است که ۷۰ درصد از مستمری بگیران این سازمان حداقل بگیر هستند که حقوقشان ۵۷ درصد رشد خواهد داشت که ۱۶ درصد بیش از نرخ تورم است. همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی کار که برای حداقل بگیران جامعه کارگری بوده ۵۷/۴ درصد با همکاری جامعه کارفرمایان و نمایندگان کارگران رشد در نظر گرفت، بنابراین قدرت خرید ۷۰ درصد کارگران حداقلی بگیر بعد از گذشت ۲۳ سال بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است.

برنامه‌ریزی برای دریافت کلیه مطالبات تامین اجتماعی از دولت

عبدالملکی در مورد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک مطالبه بزرگی از دولت دارد و سازمان حسابرسی به طور ویژه در حال محاسبه این میزان است چراکه برآوردها متفاوت و ناشی از تجمع مطالبات ۱۰ ساله است ضمن اینکه دولت نیز عزم خود را جزم کرده است که به مرور این بدهی‌ها را تادیه کند و امسال مجلس هم در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش تعیین کرده است که دولت خود را مکلف به پرداخت آن می‌داند بنابراین امیدواریم بعد از تعیین دقیق این مطالبات در یک برنامه زمان‌بندی شده بتوانیم کل مطالبات را دریافت کنیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ