افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

رئیس جمهور گفت: در بودجه سال آینده تلاش خواهیم کرد به اقشاری که در فشار زندگی هستند و حقوق ثابت دارند کمک کنیم و همچنین حقوق کارمندان و بازنشستگان را ۲۵ درصد افزایش دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیات دولت افزود: در این بودجه معافیت مالیاتی را از ۳ میلیون به ۴ میلیون رساندیم و حداقل حقوق را از دو میلیون و هشتصد هزار تومان به ۳ و نیم میلیون تومان رساندیم، همچنین برای مبارزه با فقر مطلق ۱۶ هزار میلیارد ریال منابع مالی قرار دادیم.
رئیس جمهور در ادامه گفت: بیمه درمان رایگان را نیز برای ۳۰ میلیون نفر فراهم کردیم و بودجه بخش سلامت را به دو برابر رساندیم، همچنین استخدام ۵۳ هزار نفر نیروی جدید را برای کادر درمان مدنظر قرار دادیم.
آقای روحانی افزود: در بودجه امسال توجه خاصی به تولید، اشتغال و به اقشار محروم و به آن‌هایی که درآمد ثابت دارند، داشتیم.
رئیس جمهور همچنین گفت: اشتغال و عدالت اجتماعی یکی از مسائل مهم بودجه امسال خواهد بود و همچنین تلاش خواهیم کرد مولدسازی منطقه‌ای را با توسعه ریلی و جاده‌ای گسترش دهیم.
آقای روحانی افزود: در زمینه آب و محیط زیست و زیرساخت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، آموزش عالی و ارتقا امنیت غذایی با توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در بودجه امسال مدنظر قرار گرفت.
رئیس جمهور گفت: امیدواریم بودجه سال آینده برای تحول در اقتصاد نوین جامعه بر مبنای اقتصاد دانش بنیان موثر واقع شود.
آقای روحانی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا در زمان مقرر بودجه را بررسی و تصویب کنند افزود: از نمایندگان محترم می‌خواهیم طبق معمول که در ابتدای ماه بهمن باید بودجه را برگردانند این کار را انجام بدهند تا ما بتوانیم سال ۱۴۰۰ را با تصویب آیین نامه‌های جدید آغاز کنیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ