افزایش فقط ۸.۳ درصد مزد سایر سطوح توسط کارفرمایان

عضو شورای عالی کار با اعلام این خبر که افزایش نرخ ارز و نوسانات اخیر موجب شده تا هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی به مراتب افزایش پیدا کند، گفت: افزایش بیش از ۸.۳ درصدی دستمزد را امکان پذیر نمی‌دانیم.

علی اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه هنوز دعوتنامه‌ای برای حضور در شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال ۹۷ سایر سطوح کارگری دریافت نکردیم، اظهار داشت: ما همچنان بر روی پیشنهاد قبلی خود اصرار داریم.
وی گفت:‌پیشنهاد ما افزایش ۸.۳ درصدی دستمزد سایر سطوح کارگری به علاوه روزانه ۳۳۳۳۵ ریال است.
وی با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی از موضع قبلی خود کوتاه نخواهیم آمد، گفت:‌افزایش نرخ ارز در بازار موجب افزایش هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی شده است، بنابراین افزایش بیش از آن چیزی که اعلام شده برای کارفرمایان مقدور نیست.
به گزارش فارس، نرخ دلار در معاملات امروز بازار تهران بهای ارز افزایش یافت و بر همین اساس هر دلار آمریکا ۵ هزار و ۵۸۰تومان قیمت خورده است.
با این حساب افزایش هزینه‌های تامین ارز را نیز باید کارگران بپردازند و کارفرمایان معتقدند که افزایش هزینه‌های تولید باید با عدم پرداخت واقعی دستمزد کارگر جبران شود. پیش از این نمایندگان کارگری پیشرفت کرده بودند که برای حفظ شرایط معیشتی فعلی دستمزد کارگران برای سایر سطوح ۱۲ درصد به علاوه روزانه ثابت ۲۴۱۸۸ ریال افزایش یابد.

منبع:خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ