افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان در مسیر عدالت است

نماینده مردم نی‌ریز ، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی،افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان را در سال جاری گامی مهم در راستای گسترش عدالت دانست و گفت: اقدامات دولت سیزدهم در خصوص اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان و کارگران بی سابقه است.

فرهاد طهماسبی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزایش بیش از ۵۷ درصدی حقوق کارگران و بازنشستگان در سال جاری را اقدامی در مسیر عدالت محوری دولت عنوان کرد و افزود: اجرای جسورانه سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق مبارزه با فساد و رانت و افزایش عدالت اجتماعی است.
وی ادامه داد: در عمل، ارز ترجیحی حذف نشده بلکه در مسیر درست خود و در راستای اجرای عدالت قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان‌های نی ریز ، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت سیزدهم با اصلاح نحوه‌ تخصیص یارانه کالاهای اساسی و اصلاح روند توزیع ارز ترجیحی، گامی مهمی در مسیر رفع تبعیض و تحقق عدالت اجتماعی برداشته است.
وی همچنین به افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل‌بگیران بازنشسته تامین اجتماعی افزایش عادلانه مستمری برای سطوح مختلف را در پی خواهد داشت.
طهماسبی عنوان کرد: میزان دریافتی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند در پی این مصوبه بین ۱۰ تا بیش از ۵۷ درصد رشد داشته که کمترین دریافتی ها بصورت پلکانی بیشترین افزایش حقوق را شامل می شود که این اقدام در سالیان گذشته بی سابقه و گامی موثر در مسیر کاهش فاصله طبقاتی جامعه خواهد بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود به سالم سازی بدنه دولت نیز اشاره کرد و گفت: شایسته سالاری و توجه به نیروی جوانی از خصوصیات بارز دولت مردمی سیزدهم است که نتیجه این اقدامات در پی عملکرد شورای عالی کار و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در افزایش مناسب نرخ دستمزد و مستمری به رضایتمندی کارگران و بازنشستگان منجر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ