جدیدترین خبر از افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

۶ نظر

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال بحث اصلی میان مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق آنان برای سال آینده می‌باشد.

 مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جدیدترین خبر خود در مورد افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰ در گفتگویی ویژه اعلام کرد، سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اقدامات بسیار موثری را برای بهبود وضعیت معشیت و درآمد مستمری بیگران سازمان تامین اجتماعی انجام داده است. وی در این باره گفت:

در مرداد ماه اولین دور متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری را اجرا کردیم، که پس از آن در مهرماه این اقدام عملیاتی شده و واریزی حقوق این عزیزان با رشدی مثبت مواجه شد. اما این افزایش حقوق بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود که باید سعی بر پرکردن شکاف حاصله نماییم.

 

به همین منظور سازمان تامین اجتماعی از محل مطالبات انباشته شده خود از دولت مبلغ ۹۰ هزارمیلیارد تومان را دریافت خواهد کرد که از طریق آن بتواند میزان پرداختی حقوق مستمری بگیران و حداقلی بگیران سازمان تامین اجتماعی را افزایش داده و حقوق این قشر را بهبود بخشد.

 

این موضوع در راستای سخنان چند روز قبل دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان تهران بیان شد که اعلام کرده بود در صورتی که اگر مطالبات و بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی برای سال آینده پرداخت نشود، سازمان با معضلات جدی در نظام پرداخت‌ها مواجه خواهد شد.

ولی پیشتر اعلام کرده بود:

سقف حقوق حداقلی بگیران در سال جاری مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که این مبلغ با رقم حداقل هزینه سبد معیشت خانوار که مبلغ ۹ تا ۱۰ میلیون تومان است اختلاف معناداری دارد. وی گفت در سال گذشته رقم سبد هزینه خانوار را ۴ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان تعیین کرده بودیم. که رقم حقوق حداقلی بگیران پوشش دهنده این رقم نبوده است. برای سال جاری نیز حداقل رقم سبد معیشتی بیش از ۸ میلیون تومان خواهد بود. تعیین رقمی کمتر از این میزان به طور جدی وضعیت زندگی بازنشستگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

 بازنشستگان زیادی در این مدت چشم انتظار تعیین سبد معیشت و هزینه خانوار هستند و امیدواریم با تعیین صحیح ارقام و با عنایت بر ارقام اعلامی در بودجه سال ۱۴۰۰ رقمی عادلانه برای افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تعیین گردد.

 

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای جدیدترین خبر از افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

  • ر
    روح الله
    ۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶
    سلام. خاهشا فکری برا مستمری بگیران بکنین. اخه حقوق 10ملیون ب پایین کفاف هیچی نمیشه. لطفا حقوقو از 10ملیون ب بالا کنین
    • س
      سمیه باقری
      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
      #اطلاع_رسانی_حقوق_مستمری
      بسمه تعالی
      واریز حقوق فروردین ماه 1400
      حقوق و مزایای فروردین ماه 1400 بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح در روز پنج شنبه مورخ 1400/01/30 از طریق بانک های عامل سپه، انصار ، موسسه اعتباری کوثر ، تجارت در حال واریز می باشد .
      سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح –1400/01/3
      • م
        مریم شاهدخت
        ۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
        سلام، متناسب سازی حقوق همان اضافه حقوق است؟
        برای زنان سرپرست خانواده هم 1200000که ریختن به حساب حکم قطعی هست؟ یا موقتا؟
        • ج
          جعفری
          ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲
          سلام .پدرمن مستمری بگیر هستن سال 66 درسن 16سالگی بازنشسته وازکارافتاده شدن والان حقوقش 2200 است واصلا افزایش نداشت اسفند ماه.ینی شامل حالش نشده متناسب سازی؟
          • م
            مستمری بگیر بازماندگان
            ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
            بنده بازماندگان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم مورخ 20 بهمن حقوقم را واریز کردن ولی هنوز عیدی بنده را واریز نکردن و به سازمان مراجعه کردم گفتن مشخص نیست کی واریز میشه.ممنون میشم جواب سوالمو بدین
            • م
              مینا
              ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۰۶
              سلام تاریخ 15بهمن واریز شده..مبلغ 1/5میلیون

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ