اعتبار ۲۴طرح اشتغال مددجویان بهزیستی آستارا به بانک ابلاغ شد

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: اعتبار امسال این اداره برای طرح های اشتغال مددجویان هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است و تسهیلات ۲۴ طرح به بانک های عامل ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرشاد پور افقی عصر یکشنبه در نشست خبری در اداره بهزیستی آستارا افزود: با صرف کل اعتبار در قالب تسهیلات بانکی، برای حدود ۳۰ مددجو شغل ایجاد خواهد شد و بالاترین سطح وام کم بهره برای اشتغال خانگی ۵۰ میلیون و برای کسب و کار خرد ۲۰۰ میلیون ریال است.
وی بیان کرد: گلیم بافی، خیاطی و پرورش طیور از مشاغل خانگی و آرایشگری، تاسیسات برق صنعتی، مکانیک و رایانه از مشاغل کسب و کار خرد است و تامین شغل و درآمد برای مددجویان از اولویت های اداره بهزیستی است.
وی اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات، توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی مددجویان از وظایف امور اجتماعی بهزیستی است و باید با آموزش های فنی، حمایت های مالی و تسهیلات بانکی به آنها جامه عمل پوشانده شود.
پور افقی یادآور شد: سال گذشته اداره بهزیستی آستارا با اشتغالزایی برای ۸۵ مددجو با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، بعد از شهرستان انزلی رتبه دوم اشتغال مددجویان را در استان گیلان کسب کرده بود.
او ادامه داد: امسال یک هزار و ۲۴۱ کودک در طرح های سنجش بینایی و شنوایی شرکت کردند و طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش ساله در مجتمع غیر دولتی بهزیستی، ۵۴ مدرسه، ۱۱ مهدکودک و ۲۴ مرکز و خانه بهداشت با مشارکت اداره های آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست.
رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: سه کمپ ترک اعتیاد در آستارا فعال است و ۲۶۳ نفر در آنها دوره ترک اعتیاد را سپری کرده اند و متاسفانه حدود ۸۰ درصد معتادان، بعد از دوره مراقبت دوباره مواد مصرف می کنند و از نظر روانشناسی، دوره های آموزش جلوگیری از اعتیاد مجدد ضروری است.
پور افقی افزود: مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی آستارا از بهمن ماه سال ۹۵ در این اداره راه اندازی و بعد به صورت شبانه روزی دایر شد اما به دلیل نبود فضای مناسب نگهداری افراد، آسیب دیدگان به مرکز فوریت های اجتماعی تالش منتقل می شوند.
وی بیان کرد: عوامل این مرکز امسال به یک هزار و ۷۳ درخواست تلفنی و حضوری مردم در حوزه های خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری رسیدگی کرده اند و نبود مرکز مداخله در بحران برای نگهداری افراد آسیب دیده و نبود روانپزشک، از مشکلات آن مرکز است.
رئیس اداره بهزیستی آستارا ادامه داد: مرکز فوریت های اجتماعی آستارا ۱۰نیروی انسانی دارد و شهروندان می توانند مصادیق کودک آزاری، خودکشی و همسر آزاری را با تلفن ۱۲۳ گزارش کنند تا خاطیان، شناسایی و برای مشاوره و درمان به مرکز منتقل شوند.
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان بهزیستی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ