اصلاح برخی از ایرادات آیین‌نامه اجرایی "رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی دولت گفت: هیات تطبیق مصوبات مجلس ایراداتی به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گرفته بود و در جلسه امروز دولت، بخشی از ایرادات اصلاح شد و بخشی نیز نیازمند اصلاح است که انجام خواهد گرفت. کلیات آیین‌نامه نهایی است و قابلیت اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ مرداد) هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز جلسه دولت، ضمن تسلیت جان‌باختگان سیل در استان فارس اظهار داشت: وزیر محترم اقتصاد از سامانه امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی گزارشی دادند که در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود و این سهام به‌عنوان یکی از وثایق بانکی خواهد بود و این بخشی از اجرای دستور رییس‌جمهور در امر تسهیل اعطای تسهیلات بانکی است.

وی افزود: هیات تطبیق مصوبات مجلس ایراداتی به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گرفته بود و در جلسه امروز دولت، بخشی از ایرادات اصلاح شد و بخشی نیز نیازمند اصلاح است که انجام خواهد گرفت. کلیات آیین‌نامه نهایی است و قابلیت اجرا دارد و امیدواریم با سرعت بیشتری اجرایی شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات امروز ما، تصویب اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص بود و مسیر اجرای این فراهم شد تا از این عزیزان حمایت کافی انجام بگیرد و دولت در مسیر اجرای این احکام، موضوع را با سرعت پیگیری می‌کند.

بهادری‌جهرمی گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح دارویار که با مسیر بسیار خوبی توانست کار خود را فعلا در خصوص داروهای داخلی آغاز کند، بدون افزایش پرداخت از جیب بیماران و مراجعان به داروخانه و البته در خصوص داروهای تجویزشده، هیچ افزایش پرداختی در آن اتفاق نمی‌افتد. این طرح هم کمک می‌کند به سمت مصرف درست‌تر دارو برویم و هم نظام بیمه‌ای ما را به شدت تقویت می‌کند و از تولیدکنندگان دارو در داخل کشور حمایت می‌کند و یک اصلاح اساسی در حوزه درمان و دارو رخ می‌دهد. در همین راستا وزارت بهداشت پیشنهاد داشت که مالیات بر ارزش افزوده در خصوص واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی با توضیحاتی کاهش پیدا کند تا به پیشبرد این مسیر کمک کند.

وی عنوان کرد: درباره نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه این امر نیازمند زمین‌های مناسب است، امروز بنا بر پیشنهاد وزارت راه دو شهر جدید به عنوان گلمان و تابناک به ترتیب در استان آذربایجان غربی و استان فارس به تصویب هیات دولت رسید تا ایجاد شود تا ظرفیت ساخت مسکن را بیشتر از گذشته و با سرعت بیشتری داشته باشیم. با توجه به تکلیفی که در قانون بودجه درباره برخی از بیمه‌شدگان بدون کارفرما در برخی مشاغل قانونی وجود داشت، دولت امروز آیین‌نامه‌ای را تصویب کرد تا سه دهک‌ درآمدی پایین‌تر از پرداخت حق بیمه در آن کارگاه‌های خاصی که مطابق قانون شامل معافیت شدند، معاف باشند و حق بیمه آن‌ها را دولت به عنوان جایگزین آنان پرداخت کند و تفصیل این آیین‌نامه هم منتشر می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: برای تقویت نقش پژوهش در حل مسائل و مشکلات کشور، تقویت ارتباط حوزه‌های صنعت و معدن و سایر حوزه‌های پیشران اقتصادی با دانشگاه و موثرتر کردن و کاربردی‌تر کردن پژوهش‌ها امروز آیین‌نامه‌ای در دولت تصویب شد که مطابق آن، صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شد که ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت را تجمیع کند و حامی هدایت پژوهش کشور به سمت حل مشکلات باشد. در جهت تقویت منابع مالی کشور و مولدسازی منابع موجود به طور خاص در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، امروز آیین‌نامه اجرایی فروش اموال منقول و غیرمنقول وزارت جهاد کشاورزی به تصویب رسید تا گام موثری در راستای مولدسازی منابع این وزارتخانه اتفاق بیفتد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ