اشکالات نظام رتبه‌بندی برطرف خواهد شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمابنده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه بندی معلمان چون بعد از ۴۴ سال برای اولین بار است که اجرا شده، منابع و محدویت‌ها و فراز و فرودهایی داشته که این اشکالات رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی روشنفکر روز شنبه در آئین بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و سال‌روز تاسیس شوراها در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گرچه نظام رتبه‌بندی به آن معنایی که دنبال می‌شد اجرایی نشده و خروجی بر اساس آن چیزی هم که مصوب شد بیرون نیامد و دستورالعمل بر آن اساس تنظیم نشد اما بر اساس صحبت‌های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اشکالات رفع خواهد شد. وی افزود: قریب سه سال پیش بود که اولین بار در کمیسیون تلفیق در این خصوص پیشنهاد دادم و سه بار مطرح شد تا اینکه در نهایت توانستیم و به همت دست اندرکاران اعضای تلفیق تسریع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تصویب شد و کفی برای آن قرار داده شد و برای مثال کف افزایش حقوق هشت میلیون تومان و برای سقف آن هم شاخص‌هایی طراحی کردند. روشنفکر ادامه داد: مابقی در حیطه اختیارات قوه مقننه نبود بنابراین ما تصویب کردیم و کلیات در اختیار حوزه اجرا قرار داده شد که طبق آخرین اطلاعات بیش از ۲۹ بار چکش کاری شده است. وی ابراز کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی در یک کلام سودمند است و هر چه جلوتر برویم مشکلات مرتفع خواهند شد و آن چه منویات کمیسیون و خواسته فرهنگیان بود قطعا آموزش و پرورش پاسخ خواهند داد.

منبع: ایرنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ