اشتغال ۳۰ هزار نفری و ارائه آموزش های مهارتی به ۲۳ هزار مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه تا پاین سال ۳۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در استان تهران ایجاد می شود اعلام کرد: در سال جاری ۲۳ هزار نفر از آموزش های مهارتی در راستای توانمندسازی و اشتغال برخوردار می شوند.

به گزارش بازارکار، دکتر سید ابوالفضل پرپنچی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات و تلاش‌های این نهاد، اظهار کرد: ۸۲ هزار و ۲۷۶ خانوار در قالب ۱۴۲ هزار و ۴۶۳ نفر در استان تهران تحت پوشش ما قرار دارند که حدود ۲درصد جمعیت خانواری استان را تشکیل می‌دهد.

سهمیه اشتغال مددجویان استان تهران ۳۰ هزار فرصت شغلی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در زمینه اشتغال مددجویان این استان از هدف‌گذاری ۳۰ هزار سهمیه اشتغال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: در حال۱۵ حاضر هزار و ۳۲۴ خانوار در زمینه اشتغال در استان تهران تحت پوشش قرار گرفته و ۱۴۳ میلیارد تومان نیز در این حوزه تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به ۲۷۷ نفر از طریق مراکز و بنگاه های کاریابی به کار گاری شده اند ادامه داد: هفت هزار و ۷۲ مورد در این حوزه آموزش دیده شده و ۴۵۱ خانواده نیز خودکفا شده اند.

پرپنچی اضافه کرد: از ۳۰ هزار سهمیه اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان تهران که برای امسال پیش‌بینی شده، سه هزار و ۶۰۶ مورد نیز به مرحله اجرا رسیده است.

وی از افزایش وام اشتغال خبر داد و گفت: سقف وام اشتغال نیز ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده و اکنون با مصوبات مربوطه انتظار می‌رود به ۳۰۰ میلیون تومان ارتقا یابد.

وی همچنین از تصمیم برای ایجاد صندوق ضمانت با حمایت خیران برای ارائه تسهیلات بدون ضامن به مددجویان در آینده خبر داد و اعلام کرد: بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به یک تفاهم‌نامه با تک تاکسی افزود: طی یک‌سال اخیر، هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان وام بانکی ارائه شده و ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخته شده است و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نیز امسال پرداخت می‌شود.

وی افزود: اکنون خانواده یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان و چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۵ نفره (و بیش از پنج نفر) یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند

پرپنچی با اشاره به خانواده‌های معیشت‌بگیر افزود: اکنون ۷۳ هزار و ۲۵۲ خانوار معیشت‌بگیر تحت پوشش این سازمان حمایتی قرار داشته و مستمری پرداختی با توجه به تعداد نفرات متفاوت است؛ اکنون خانواده یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان و چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۵ نفره (و بیش از پنج نفر) یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

به گفته وی، بالغ بر یک هزار مرکز نیکوکاری نیز در این زمینه فعال بوده و به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کنند.

اکثریت جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان تهران زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران یادآور شد: بالغ بر ۸۰ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان تهران زنان سرپرست خانوار و هشت هزار و ۷۸۶ خانوار سالمند تحت پوشش است همچنین دوهزار و ۳۱۶خانوار زندانی و ۲۴۳ نفر نیز در موضوع ازدواج حمایت شده‌ و پنج قلم اساسی از اقلام مورد نیاز جهیزیه را دریافت کرده‌اند.

پرپنچی با اشاره به بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار گفت: چهار هزار و ۸۷ خانوار نیز تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند و تعداد ایتام تحت پوشش و محسنین به ترتیب برابر با ۵۵۲۰ نفر و ۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر است؛ ۸۷ هزار و ۱۵۴ نفر نیز از حامیان این طرح بوده و این جمعیت را حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۳ هزار و ۲۵۲ خانوار معیشت بگیر هستند گفت: ما امروز به خانواده‌های یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هزار مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و کمک‌هایی به این جامعه هدف ارائه می‌شود.

درآمد ۲۳ هزار میلیارد تومانی از طریق صندوق صدقات

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار و ۸۴۴ صندوق صدقات در استان تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: مبلغ درآمدی صدقات در ۵ ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره آمار صندوق صدقات استان، اظهار کرد: ۳۲۰ هزار و ۸۴۴ صندوق صدقات در استان وجود دارد که در ماه سال جاری ۲۳ میلیارد تومان جمع آوری شده است‌.

وی ادامه داد: ۷۱۴ مرکز نیکوکاری و تشکلهای مردمی فعال نیز وجود دارد که درآمد آنها حدود ۶۲۸ میلیارد بوده است و به جامعه هدف که نیازمندان تحت پوشش خود و نیازمندان تحت پوشش امداد است خدمات ارائه کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درخصوص اطعام مهدوی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در سال جاری ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۸۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۲۷۹ میلیاردتومان توزیع شد. همچنین یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۹۳ مورد افطاری ساده و ۲۱۹ هزار و ۵۷۷ بسته غذایی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در زمینه اقدامات فرهنگی نیز یادآور شد: ۲۰ هزار و ۷۷۰ دانش آموز و ۱۵۲۶ دانشجو تحت پوشش داریم.

پرپنچی خاطرنشان کرد: ۴۰۶۰ نفر از اردوی تخصصی و زیارتی و ۷۱۵۴ نفر از مشاوره و روان درمانی استفاده کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای خرید ۱۷ واحد و احداث ۲ واحد مسکن مددجویان کمک کرده‌ایم و برای ۱۹۸ واحد تعمیر و تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان اقدام صورت گرفته است.

گفتنی است کمیته امداد استان تهران از خیران نیک اندیش برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و محرومان و ایتام تشکر می کند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ