اشتغال بیش از ۷۰۰ مددجوی بهزیستی زنجان طی یک‌سال فعالیت دولت سیزدهم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با کارهای انجام گرفته طی فعالیت یک‌ساله دولت سیزدهم و با منابع ۳۶ میلیارد تومانی از محل تسهیلات اشتغالزایی و مشوق های بیمه ای و غیره برای بیش از ۷۰۰ مددجو شغل ایجاد شده است که اقدامی مهم به شمار می‌رود.

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا سلمان حسینی با اشاره به اقدامات این نهاد حمایتی طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم افزود: افتتاح اولین پردیس سالمندان با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۱۲ سوییت، افتتاح اولین سالن اجتماعات خیر ساز ویژه جامعه هدف با ظرفیت ۱۵۰ نفر و با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله این اقدامات بوده است.
وی اضافه کرد: افتتاح مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان به تعداد ۳۰ نفر و افتتاح مرکز شبانه روزی مراقبتی بیماران روان مزمن(شفا) به ظرفیت ۸۰ از دیگر اقدامات این بخش محسوب می شود.
این مسوول، تنظیم اطلس کودکان کار و خیابانی شهر زنجان در سال گذشته برای بیش از ۳۰۰ نفر و اجرای طرح رصد و گزارش آسیب های اجتماعی شهرستانها با اعتبار بیش از یک میلیارد ریالی با ارائه پنج هزار و ۲۱۱ پرسشنامه در هشت شهرستان را از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در مدت یاد شده ذکر کرد.
حسینی افزود: در بازه زمانی یاد شده اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در راستای کاهش معلولیت به تعداد ۴۵ هزار و ۱۶۹ نفر با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد ریال و اجرای طرح تعیین میزان شیوع و علل انواع نقص های منجر به کم توانی بیش از ۱۰ میلیارد ریال به تعداد ۱۳ هزارو ۸۰۰ انجام شده است.
وی اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه تامین، تهیه ودیعه مسکن مددجویی برای ۳۵۰ نفر، حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست از طیق انتقال به بستر خانواده(فرزندخواندگی و مراقبت خویشاوندی) به تعداد ۳۷ نفر دیگر اقدامات را شامل می شود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این مدت بررسی تحلیلی و آماری فراوانی تماس با خط ۱۲۳ و مداخلات انجام گرفته برای شناسایی مناطق پرآسیب و آسیب خیز شهرستان زنجان(پژوهش) و بررسی رابطه خشونت خانگی علیه زنان و اعتیاد همسران در زنان متاهل شهرستان خرمدره(پژوهش) انجام گرفته است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ