اشتغال بیش از ۳۰۰۰ مددجو در زندان‌های سیستان و بلوچستان

مدیر کل زندان‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزارو ۷۰۰ مددجو در زندان‌های استان مشغول به کار هستند، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۷۰ مددجو مشغول به کار شده اند.

محمد حسین خسروی در شورای اشتغال و کارآفرینی مددجویان استان افزود: یکی از اقدامات مهم در راستای ایجاد اشتغال پرداخت مبلغ ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی بوده است که مددجویان آزاد شده و مددجویان در حین حبس از طریق کارفرما جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند که در صورت جذب کامل تسهیلات برای بیش از ۱۷۰ نفر مددجو به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
مدیر کل زندان‌های سیستان و بلوچستان افزود: در سال ۱۴۰۱ با راه اندازی بیش از ۷ کارگاه تولیدی با محوریت ایجاد اشتغال مولد در رشته‌های (چرم دوزی؛ ام دی اف؛ توپ دوزی؛ میناکاری؛ خیاطی؛ روکش مبل؛ مینا ن کاری؛ نیکل سازی) مددجویان به صورت مستقیم مشغول به کارشده اند.
وی ادامه داد: در مجموع ۳ هزارو ۷۰۰ نفر مددجو در سایر رشته‌ها مانند اشتغال نشسته در رشته‌های (تسبیح سازی؛ منجق دوزی؛ سوزن دوزی؛ چرم دوزی؛ گلیم‌بافی؛ خیاطی؛ شال بافی؛ پته دوزی؛ و سکه دوزی) همچنین اشتغال کارگاهی موارد اشاره شده فوق در شاخه اعزام به کار نیز در انواع کارگاه‌های تولیدی در شهرک صنعتی همچنین مغازه‌های سطح شهر رستوران‌ها بیمارستان‌ها و بخش قابل توجهی نیز در زمین‌های کشاورزی متعلق به بنیاد تعاون با قرارداد مشخص مشغول به کارهستند.
خسروی افزود: در حوزه حرفه آموزی نیز در مجموع در ۵۷ رشته کارگاهی آموزشی مانند کار گاه مکانیک خودرو؛ برق ساختمان؛ جوشکاری؛ جوشکاری گاز؛ پرورش طیور کارگا ه خیاطی و … در قالب کارگاه‌های محیط واقعی کار در حال آموزش بوده و تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر مددجو برابر با ۳۳۴ هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده است که منجر به صدور یک هزارو ۳۱۲ عدد گواهینامه مهارت فنی حرفه‌ای شده است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی در بخش جهاد کشاورزی نیز در چند رشته مانند (پرورش شترمرغ؛ گیاهان دارویی؛ پرورش سبزیجات؛ و زنبور عسل) دوره برگزار شده که ۴۰۰ گواهینامه صادر و همچنین در حوزه میراث فرهنگی نیز ۴۸۲ گواهینامه مهارت صنایع دستی صادر شده است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ