استقبال بانوان از اشتغال در حوزه صنایع دستی

رئیس فراکسیون صنایع دستی و فرش مجلس با بیان اینکه دغدغه اصلی هنرمندان صنایع دستی بیمه است، گفت: زنان استقبال خوبی از اشتغال در حوزه صنایع دستی دارند.


علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از برگزاری همایش فرش دستباف در استان همدان خبر داد و گفت: در این همایش نشست‌های ملی و تخصصی بسیاری در ارتباط با فرش دستباف برگزار شد و از تمامی شهرهای کشور کارشناسان و هنرمندان بسیاری در آن شرکت کردند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: فرش همدان تنوع بسیاری دارد و می‌تواند ظرفیت مناسبی برای ارزآوری کشور باشد؛ یکی دیگر از نکات قابل توجه در این همایش استقبال بانوان از اشتغال در حوزه صنایع دستی است زنان با ایجاد تشکل‌ها تلاش خود را برای ارتقای کیفیت در حوزه صنایع دستی انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: درآمد حاصل از صنایع دستی برای زنان بسیار پایین است؛ از یک سو باید برای حمایت ویژه از صنایع دستی و از سوی دیگر برای اشتغالزایی زنان تلاش‌های بیشتری برای توسعه این صنعت صورت گیرد.
وقف چی با بیان اینکه دغدغه اصلی هنرمندان صنایع دستی بیمه است، اظهار کرد: برای رفع دلنگرانی و دغدغه هنرمندان صنایع دستی به دلیل نداشتن بیمه باید سرمایه‌گذاری‌های لازم از سوی دولت و متولیان امر صورت گیرد و اعتبارات مناسب تخصیص یابد.
وی ادامه داد: صنایع دستی می‌تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد؛ با توجه به ارزشی که فرش ایرانی در جهان دارد می‌توان از این فرصت برای فروش بیشتر استفاده کرد.
رئیس فراکسیون صنایع دستی و فرش مجلس همچنین افزود: در بحث ۱۲ هزار میلیارد تومانی توسعه روستایی تلاش شده موضوع پرورش کرم ابریشم دیده شود چراکه یکی از ضرورت‌های توسعه فرش کشور تولید ابریشم است.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ