استخدام ۱۹۷هزار معلم از میان نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها

۳۱۲ نظر

احمد حسین فلاحی با اشاره به آغاز روند استخدام نیروهای نهضتی و حق التدریسی از اول مهرماه ۹۹ گفت: با تصمیم مجلس و در راستای پاسخگویی به نیاز کشور برای استخدام ۱۹۷هزار معلم، قرار شد آموزش و پرورش از نیروهای حق التدریسی و نهضتی که بعد از سال ۹۱ فعالیت های خود را آغاز کرده اند، استفاده و استخدام آنها را در دستور کار قرار دهد.

اقتصادآنلاین - مهدی بیک؛ در شرایطی که پیش از این، تکلیف استخدامی نیروهای نهضتی و حق التدریسی قبل از سال۹۱ مشخص شده بود، این بار بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، استخدام آن دسته از نیروهای حق التدریس و نهضتی که بعد از سال۹۱ فعالیت های خود را در آموزش و پرورش آغاز کرده اند در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است.

در همین خصوص، نماینده مردم همدان با اشاره به فرایند استخدامی این نیروها گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به کمبودهایی که در مقاطع مختلف تحصیلی دارد، نیازمند حداقل ۱۹۷هزار معلم است. پیگیری های قبلی مجلس یازدهم در خصوص تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و حق التدریسی ها در نهایت باعث شد تا تکلیف این دسته از معلمان که قبل از سال ۹۱ فعالیت های خود را آغاز کرده بودند، مشخص شود و این دسته از نیروها وارد فرایند استخدامی شدند. در مرحله بعد مجلس تصمیم گرفت تا برای جبران نیاز ۱۹۷هزار نفری آموزش و پرورش از نیروهای حق التدریسی و نهضتی که بعد از سال ۹۱ نیز فعالیت های خود را آغاز کرده اند، استفاده کند.

فلاحی در ادامه افزود: در واقع از این طریق هم به نیازهای آموزش و پرورش برای تکمیل کادر آموزشی و اداری پاسخ داده شده و هم به مطالبات ده ها هزار نفر از نیروهای نهضتی، حق التدریسی و ...برای استخدام رسیدگی شده است. بنابراین کمبودهای آموزش و پرورش از طریق استخدام افراد ذیل ماده ۲۸، نهضتی ها، شرکتی ها، حق التدریسی ها و...تامین خواهد شد. سال آینده نیز دانشگاه فرهنگیان قول داده است ۵۲هزار معلم تحویل آموزش و پرورش بدهد تا بخشی از کمبودهای این حوزه پوشش داده شود. ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور از اول مهرماه روند به کارگیری این نیروها آغاز کرده اند و به زودی روند استخدامی آنها نیز طی خواهد شد.

منابع مالی مورد نیاز طرح رتبه بندی تامین خواهد شد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار اقتصادآنلاین در این خصوص که آیا معلمان می‌توانند نسبت به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ امیدوار باشند؟ گفت: طرح رتبه بندی معلمان در ۵ رتبه و بعد از بررسی های دقیق کارشناسی به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است تا تصمیم نهایی در خصوص آن اتخاذ شود. اما دولت با این بهانه که درگیر مشکلات بودجه است، هنوز تصمیمی در خصوص آن نگرفته است. مساله بعدی، مسائل مالی و منابع مورد طرح رتبه بندی است. دولت اعلام می کند که بودجه کافی برای اجرای کامل این طرح را ندارد و تا سال آینده حداکثر می تواند نیمی از معلمان را ذیل طرح رتبه بندی قرار دهد، اما کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که این طرح باید به طور فراگیر اجرایی شود.

فلاحی در ادامه افزود: بر این اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، منابع مورد نیاز طرح را در بودجه سال۱۴۰۰ احصا و در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد داد. به نظرم با اجرای طرح رتبه بندی به یکی از مهم ترین مطالبات فرهنگیان پاسخ داده خواهد شد. البته دولت در برخی تبصره های بودجه به طور مبهم اعلام کرده که بخشی از منابع مورد نیاز طرح رتبه بندی را از طریق فروش سهام و ...تامین خواهد کرد. اما نحوه تامین این منابع و چگونگی به کارگیری آن به طور شفاف تصویرسازی نشده است. مجلس تلاش خواهد کرد موضوع رتبه بندی به طور شفاف در بودجه تعیین تکلیف شود.

 

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۱۲ نظر برای استخدام ۱۹۷هزار معلم از میان نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها

  • ر
    ریاحی
    ۲۸ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۱
    مربیان پیش دبستان بعد از 91 پس چی چرا فقط نهضتیا
    • ب
      باسلام
      ۱۸ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۰۲
      خدایا خودت به همه مشمولین رحم کنه این افراد از سال 85 حیران هستن
      • س
        س پ
        ۱۷ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰
        همکاران محترم کسی خبر دارد کدام استان لیست مشمولین دوره ای ها را نهایی و وزارت فرستاده است و حداقل امتیاز نفرات منتخب چند بوده است؟
        • ب
          ب
          ۱۷ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۱۴
          بالاخره تا 1403 قبل 92استخدام میشوند خدا ان شا الله سلامتی بده
          • پ
            پندار
            ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
            غیر فعالم ،ولی مدارک آزمون گرفتند .
            • پ
              پندار
              ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
              یه سوال دارم.
              تائید شدن یا عدم تایید رو خودمون تماس بگیریم بپرسیم ؟یا خود اداره بهمون زنگ می زنن واعلام می کنند ؟
              • س
                ساد
                ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰
                من از کارگزینی پرسیدم اینو هر کس که از وزارت برای دوره اسمش ارسال بشه به استان و ناحیه باهاش تماس میگیرن تا مراجعه کنه و کار و بار دانشگاه فرهنگیان رو انجام بده
                • پ
                  پندار
                  ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۳
                  ممنونم ار پاسخگویی شما دوست عزیز
              • ن
                ناشناس
                ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۳۸
                سلام
                مگه دوره سه ماهه نبود
                • س
                  سجاد
                  ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۴۷
                  دکتر احمدی‌لاشکی افزود: نوع دوم جذب مشمولان الحاق تبصره 10 ماده 17 خواهند بود که تعداد آنها نیزبه 25هزار و 497 نفر می‌رسد. اگر لیست استان‌ها تکمیل شود و به دست ما در وزارتخانه برسد بنا داریم که از یکم بهمن‌ماه آنها را به دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان اعزام کنیم.
                  • ن
                    نیایش
                    ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
                    دوره اول نرفته ،دوره دوم از بهمن ماه می رون دانشگاه !
                  • س
                    سادا
                    ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۴۷
                    جدیدترین خبر اینکه جناب دکتر .....دو روز پیش در سفر اذربایجان گفتن دوره اسفند ماه انجام میشه ،ولی امروز حرفشون رو پس گرفتن و در مصاحبه با خبرگزاری ...درشهر مهاباد گفتن دوره اول بهمنه و منتظر لیست استانها هستیم
                    خدا کنه باز تاریخ عوض نشه
                    • م
                      من طا
                      ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
                      به سادا سلام نگران نباشید براساس تجزیه وتحلیل خودتان امیدها را به یاس مبدل نفرمایید قطعا بزودی با توکل به خدا اسامی 25000نفر اولیه اعلام خواهد شد.
                      • س
                        ساد
                        ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸
                        اتفاقا خیلی هم نگرانم و همین نگرانی باعث میشه بیکار ننشینم و بیخیال نباشم و پیگیری کنم چون با اینکه بنده مرد هستم امتیاز بنده صد و خورده ای هست پس صد درصد جز گروه اول نیستم و جز گروههای بعد هستم گروه دوم که فعلا مجوز استخدامشون بهشون ندادن و گروه سوم هم مجلس بودجه ای براشون کنار گذاشته نشده و هم احتمال دوره شون بیفته زمان انتخابات ریاست جمهوری و یا دولت بعدی

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ