از تبدیل وضعیت ایثارگران تا اختصاص سهم ده درصدی اشتغال استان‌ها به ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: باید ۱۰ درصد اشتغال استان ها به ایثارگران اختصاص یابد و همه دستگاه های اجرایی موظفند در این راستا اقدام کنند.

به گزارش بازارکار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان در سنندج گفت: مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند یک درصد از اعتبارات جاری را در راستای اجرای مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی وظیفه دارند که بر هزینه کرد این مصوبه قانونی نظارت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: هر سه ماه یک بار این شوراها باید در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعتبارات بنیاد شهید سه برابر شده است اما همه دستگاه‌های اجرایی موظفند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب مصوبات شورای استانی اقدام کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اعلام کرد: در کردستان بیش از ۳ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران درخواست اشتغال داشتند که متاسفانه تاکنون اقدام جدی برای این بزرگواران نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بر اساس قانون دولت موظف شده که برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد شغل ایجاد کند که برای کردستان ۴۶۰ نفر مجوز گرفته شده که متاسفانه مجموعا ۲۱۳ نفر استفاده شده است.

وی تصریح کرد: بین درخواست دستگاه‌ها برای استخدام و محل زندگی این افراد هماهنگی وجود نداشته است.

قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: باید ۱۰ درصد اشتغال استان‌ها به ایثارگران اختصاص یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: در حوزه مسکن بیش از ۴ هزار نفر در اولویت واگذاری مسکن هستند و بیش از ۶ هزار نفر هم در اولویت دوم هستند و این نشان می‌دهد در حوزه مسکن ایثارگران کاری نشده است.

وی افزود: در کردستان ۹۷۲ گلزار داریم که مزار بیش از ۵ هزار نفر از شهدای استان ساماندهی شده است و در سال جاری و سنوات آتی اعتباراتی برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص خواهد یافت.

به نقل از مهر، قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: ۱۱۲ گلزار پنج مزاری کردستان نیاز به مرمت دارد و امیدواریم در سفرهای آتی رئیس جمهور اعتباری برای این مهم اختصاص یابد.

منبع : بازار کار

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ