اختصاص۱۸۰میلیاردریال تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امدادو بهزیستی

 اهر- فرماندار شهرستان اهر از اختصاص ۱۸ میلیارد تومانی منابع بانک‌های اهر به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی جهت کارآفرینی و خوداشتغالی و خودکفایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خدابخش ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان اهر گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، شرایط جامعه را لحاظ کنند.

فرماندار شهرستان اهر افزود: متاسفانه روحیه تعامل، همکاری، ایثار و فداکاری در جوانان جدیدالاستخدام در ادارات دولتی کمتر است.

وی بابیان این‌که برخی از خواسته‌ها از بانک‌ها شاید غیرقانونی باشد اما باید به گونه‌ای پاسخ دهیم که موجب گله‌مندی نشود، ادامه داد: گله‌مندی مردم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی بانک‌های اهر رسیدگی شد و حدالامکان سعی کردیم تا خواسته مردم در بانک‌ها و در شرایط کرونایی لحاظ شود.

انتقاد مردم از وجود مشکلات در پرداخت وام ازدواج

خدابخش تاکید کرد: ایراداتی در رابطه با وام ازدواج در سیستم بانکی وجود دارد که موجب شده تا گلایه‌هایی پیش بیاید لذا انتظار می‌رود ایراد سیستم بانکی به مراجع بالادستی جهت رفع آن انتقال داده شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که ۲۵ درصد منابع مالی بانک‌های شهرستان اهر در قالب تسهیلات به کشاورزان باید تعلق گیرد، گفت: یک روستایی و عشایر برای بهره‌مندی از تسهیلات نیاز به ضامن کارمند دارد ولی در حقیقت چون در اطرافیان کارمند نیست نمی‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

وی با تاکید بر پرهیز از تبادل وجه نقد در بانک‌ها و اصناف شهرستان اهر ابراز داشت: حدالامکان باید تبادل وجه نقد در صنوف و بازار از رده خارج شده و به صورت کارت بانکی مراودات صورت گیرد.

خدابخش با ذکر این‌که عدالت در پرداخت تسهیلات به اقشار مردمی در بانک‌ها باید رعایت شود، افزود: تبعیض قائل شدن بین مراجعان از لحاظ ضامن و سایر مراحل اداری به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست و همچنین بانک‌ها در رابطه با دریافت مطالبات و معوقات؛ می‌توانند با دستگاه‌های اجرایی و نهادها همکاری داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از پرداخت ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان تسهیلات به بخش‌های گلخانه و دامپروری طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری برای ۷۲ طرح کشاورزی ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات جهت پرداخت به فعالان بخش کشاورزی شهرستان اهر تصویب شده بود.

منبع : خبرگزاری اقتصادی ایران

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ