اجرا و پیاده‌سازی نظام رتبه‌بندی معلمان از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است

 وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد اجرا و پیاده‌سازی نظام رتبه‌بندی معلمان از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.

یوسف نوری در این جلسه با اشاره به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه بندی در دولت گذشته به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و اعتباری معادل ۲۰هزار میلیارد تومان برای ۳ سال از محل فروش املاک دولتی برای آن اختصاص یافته بود اما این املاک به فروش نمی رفت اما از آن جا که اجرا و پیاده سازی نظام رتبه بندی معلمان از برنامه های اصلی دولت سیزدهم بود، با وجود تمام مشکلات موجود قانون رتبه بندی به مجلس ارسال و اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

وی افزود: با توجه به اجرایی شدن از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی اعتبار ۶ ماه دیگر را به آن افزود و این رقم به ۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین مبلغ ۳۰ هزار ملیارد تومان دیگر هم برای اجرای آن در سال بعد در نظر گرفته شد. یعنی اعتبار اولیه رتبه بندی در دولت سیزدهم به سه و نیم برابر افزایش یافت.

نوری ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ آیین‌نامه تصویب شد، دوازدهم خردادماه لایحه آن در هیات دولت مصوب شد و بلافاصله همکاران ما شیوه‌نامه آن را آماده کردیم علاوه بر آن سامانه ای جهت بارگذاری مدرک همکاران فرهنگی طراحی و راه اندازی شده است که پس از تست اولیه زیر بار خواهد رفت و طی هفته آینده مراحل اولیه ارزیابی آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: همکار فرهنگی ما از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مشمول نظام رتبه بندی خواهد شد در حال حاضر کارها درحال انجام است، طبیعی است در برخی مراحل موانع و مغایرت هایی به وجودآمده و رفع آن ها زمان بر باشد.

نوری افزود: شیوه‌نامه نظام رتبه بندی، شامل نیروهای خدماتی و نیروهای ادارای-مالی، نمی شود اما با الحاقیه ای که به شیوه نامه افزوده شد، فردی که اداری استخدام شده رتبه‌بندی به او تعلق نمی‌گیرد می تواند با ارائه در خواست به مدرسه برود و رتبه‌بندی به او تعلق می‌گیرد اما دیگر نمی‌تواند به بخش اداری برگردد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رئیس جمهور همواره بر رتبه‌بندی تاکید دارند، اما گاهی مقدورات اینگونه است، که در برخی موارد تاخیراتی به وجود آید.

منبع : خبرگزاری پانا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ