اجرای ۲۰۰ هزار طرح اشتغال‌زا برای مددجویان کمیته امداد در کشور

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال ۲۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود.


سیدمرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولید فیلتر هوای خودرو در روستای "ایگریقاش" مهاباد اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌های اشتغالزا در مجموع بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان تحت پوشش این نهاد قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار کمیته اشتغال کشور، سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) با ایجاد نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، ۴۰ درصد اشتغالزایی در کشور را به خود اختصاص و ۴۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده بود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه توانمندسازی، مهمترین برنامه این نهاد است که پایه و اساس آن ایجاد اشتغال و تامین مسکن است افزود: امسال سهم آذربایجان‌غربی در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش این نهاد هشت هزار و ۵۰۰ طرح است که برای این منظور ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان بتوانند از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرده و به مرز خودکفایی برسند.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهاباد نیز در حاشیه این بازدید گفت: این کارگاه تولید فیلتر هوای خودرو با تسهیلات اشتغالزایی این نهاد راه‌اندازی شده و ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده است.
حسین خضری با اشاره به اینکه این کارگاه نخستین واحد تولید فیلتر هوای خودرو در آذربایجان‌غربی است، افزود: با راه‌اندازی این کارگاه برای ۶ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد شغل ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه سفر ۲ روزه خود به آذربایجان‌غربی امروز به شهرستان‌های مهاباد و میاندوآب سفر کرد و در بدو ورود به شهرستان مهاباد با حضور در محل یادمان شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ