اجرای طرح همسان سازی حقوق معلمان غیرانتفاعی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به مطرح شدن بررسی ساماندهی حقوق و مزایای معلمان غیرانتفاعی در مجلس، گفت: نمایندگان مجلس با جدیت پیگیر طرح همسان‌سازی حقوق همه دستگاه‌های اجرایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، رضا حاجی‌پور در آئین تجلیل از معلمان، بازنشستگان فرهنگی و اساتید مجموعع علمی و آموزشی فذا، اظهار کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در زمینه حقوق و مزایای معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی گام‌های مهم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان فرهنگی به اجرای صحیح طرح همسان‌سازی حقوق بستگی دارد، افزود: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و جزئیات آن در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبگان علمی، فلسفی، بزرگان عرصه علم و فرهنگ در محضر معلمان درس پس دادند و تعلیم و تربیت آنها بسیار مهم و هدفمند بوده است، تصریح کرد: آمل نیز از شهرهای شاخص و بزرگ در زمینه علمی، فلسفی، فقهی و دینی است که نمونه بارز این ادعا پرورش عالمان بزرگ جهان اسلام همانند علامه ذوفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی است.

این مسوول با اشاره به همسان‌سازی و افزایش حقوق فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی به بحث اصلی تامین اعتبارات مالی و اختصاص منابع مشخص برای پرداخت آن اشاره کرد و گفت: این مهم باید ازسوی دولت پیش‌بینی شود.

حاجی‌پور در خبر خوشی به فرهنگیان فعال در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی، یادآور شد: هم‌اکنون یک طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح است که در آن به ساماندهی مراکز آموزشی غیرانتفاعی پرداخته می‌شود، مراحل مختلف طرح از کمیسیون آموزش و تحقیقات عبور کرده و باید برای مصوب شدن به صحن مجلس برود.

وی با اشاره به بخشی از جزییات طرح، بیان کرد: در این طرح تلاش می‌شود تا حق و حقوق معلمان حوزه غیرانتفاعی و غیردولتی همانند مراکز دولتی انجام شده و ارائه شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب این طرح امیدواریم چتر حمایتی برای معلمان و مسوولان مراکز آموزش غیرانتفاعی درنظر گرفته شود.

این مسوول با اعلام اینکه بزرگان دینی تاکید داشتند که زکات علم و دانش تعلیم آن به دیگران است، افزود: علما و بزرگان دینی به همراه معلمان و فرهیختگان فرهنگی بخش زیادی از زندگی خود را در مسیر علم و دانش به کار گرفته‌اند و پاسداشت از فرهنگیان و معلمان از وظایف ما است.

حاجی‌پور با اشاره به نقش بارز دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی در جامعه، بیان کرد: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با جدیت پیگیر طرح همسان‌سازی حقوق همه دستگاه‌های اجرایی هستند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ