اجرایی شدن ۴۷ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد طبس

مدیر کمیته امداد طبس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ طرح اشتغالزایی برای مددجویان با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طبس اجرا شد، گفت: تا پایان امسال ۴۱۱ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا خواهد شد.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم کمیته امداد ایجاد اشتغال، کارآفرینی و خودکفایی بین مددجویان این نهاد حمایتی است.

مدیر کمیته امداد طبس در خصوص آمار اشتغالزایی در طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و افراد نیازمند جویای کار با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته شاهد اجرای ۲۳۴ طرح اشتغال با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بانک های عامل و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد جهت اشتغال زایی برای ۳۵۶نفر در این شهرستان بودیم.

رفیعی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی گفت: این کلاس ها در سه پایه مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی برای ۲۵۷ نفر با اعتبار یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در جهت کمک به پایدارسازی طرح ها و نیز کاریابی برای ۶۸ نفر از مددجویان امداد در شرکت ها و کارگاه ها طی سال گذشته انجام شده است.

مدیر کمیته امداد طبس در ادامه بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۲نفر در این زمینه کسب و کار آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون ۸۵۰ طرح فعال اشتغال مددجویان کمیته امداد در طبس وجود دارد، افزود: از این تعداد طرح فعال اشتغال،۳۷۰ طرح در زمینه تولیدی و خدماتی، ۳۵۲ طرح در زمینه دام ‌پروری، ۲۱ طرح در زمینه کشاورزی، ۴۱ طرح در زمینه فرش و گلیم، ۴۴ طرح در زمینه حمل‌ و نقل و ۲۲ طرح در زمینه نیروگاه خورشیدی است.

رفیعی ادامه داد: هم‌ اکنون ۱۵ راهبر شغلی در راستای هدایت و آموزش مددجویان با رعایت زنجیره تامین و تضمین بازار فروش و ایجاد اشتغال پایدار با این نهاد همکاری دارند.

وی در خصوص برنامه های حوزه اشتغال تا پایان سال جاری گفت: از مهم ترین برنامه های کمیته امداد طبس تا پایان امسال می توان به اجرای ۴۱۱ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال، آموزش ۳۵۰ نفر در زمینه کسب و کار با اعتبار ۲میلیارد و ۶۵ میلیون ریال و کاریابی برای ۹۲ نفر از مددجویان امداد با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ