آیین نامه تدوین شده توسط وزارت آموزش و پرورش نباید با کلیات قانون مغایر باشد

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: آیین نامه تدوین شده توسط وزارت آموزش و پرورش، نباید مغایرتی با کلیات قانون رتبه بندی معلمان، داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره برگزاری آزمون برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار داشت: کلیات قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و اکنون تدوین آیین نامه بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: آیین نامه داخلی توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین می شود، البته این حوزه نظارت مجلس را می طلبد و اعضای کمیته آموزش و پرورش هم پیگیر آن هستند.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه بحث برگزاری آزمون و تدوین آیین نامه ارتباطی با مجلس ندارد، تصریح کرد: البته آیین نامه تدوین شده در موضوع برگزاری آزمون به منظور رتبه بندی معلمان نباید مغایرتی با کلیات قانون مذکور داشته باشد و مجلس هم بر آن نظارت خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: باید تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش به سرعت انجام شود زیرا معلمان منتظر اجرای قانون مذکور هستند.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: طرح رتبه بندی معلمان شامل معلمانی است که به عنوان معلم مشغول خدمت در آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: ده سالی است که معلمان منتظر اجرای طرح رتبه بندی هستند پس اکنون نیز باید آیین نامه مذکور سریعتر تدوین شود زیرا هم قانون مربوطه تصویب شده و هم بودجه آن آماده شده پس هیچ دلیلی برای تاخیر در اجرای این قانون وجود ندارد.

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ