‌نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ اواخر شهریورماه اعلام می شود

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ‌نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۱ اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

علیرضا کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همانطور که پیش تر اعلام شده بود نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

وی افزود: در مهلت مجدد انتخاب رشته از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه که برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته بودند اما به دلایل مختلفی در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده بودند نیز مجموعاً بیش از ۷۶۰۰ نفر انتخاب رشته کردند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در فرصت قبلی انتخاب رشته، بیش از ۵۸۲ هزار داوطلب مجاز با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود در کنکور ۱۴۰۱ اقدام کرده بودند که با توجه به آمار جدید این میزان به ۵۸۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

 

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ