۸۵ درصد وام مشاغل خانگی گلستان را زنان گرفتند

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت :۸۵ درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان را زنان دریافت کرده و از محل آن، دو هزار و ۱۱۵ طرح را راه اندازی کردند.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی باک اظهار داشت: اعتبار مشاغل خانگی گلستان ۲۷۸ میلیارد ریال بود که تاکنون گلستانی ها سه هزار و ۱۱۲ طرح را ارایه و متقاضی دریافت ۲۹۶ میلیارد ریال وام هستند.
وی گفت: از این مقدار، دو هزار و ۱۱۵ طرح به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و مابقی در انتظار پرداخت توسط بانک های عامل است.
وی افزود: سهم بانوان از این تسهیلات ۸۵ درصد است و ۵۵ درصد دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی هم فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.
بی باک ادامه داد: از مجموع طرح های معرفی شده به بانک ها، ۸۲۶ طرح به گروه فعالیت های تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و ۲۰۰ طرح از گروه فعالیت های فرهنگی و هنری، هزار و ۲۱۵ طرح مربوط به فعالیت های خدماتی، خیاطی و فرش، ۶۸۳ طرح به فعالیت های صنایع دستی و گردشگری و ۱۸۸ طرح به کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید و بنیاد شهید و امورایثارگران تعلق گرفت.
وی گفت: ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن ها، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده از جمله مزایای انجام کسب و کارهای خانگی است.

 منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ