۸۳ درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان جنوبی جذب شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان جذب شده است.

به گزارش بازارکار به نقل از مهر، غلامرضا اشرفی در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان بیان کرد: در سال جاری ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان جذب شده است.
وی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سال جاری را سه هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون دو هزار و ۲۶۳ طرح به میزان دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال با بانک ها انعقاد قرارداد کرده اند.
اشرفی با بیان اینکه در سال جاری ۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی سهمیه داشته ایم، اظهار کرد: تاکنون ۱۸۹ طرح به بانک ها ارسال شده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان به ۳۱ طرح اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
ایجاد ۲۰۴۵ اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیان کرد: در این بخش ۱۷۶ میلیارد تومان با اشتغال دو هزار و ۴۵ نفر جذب شد.
غلامرضا قوسی با بیان اینکه ۱۱۲ میلیارد تومان طرح در بانک ها در دست بررسی است، اظهار کرد: طبق قانون اشتغال باید ۴۵ درصد تسهیلات جذب شود اما در بخش کشاورزی خراسان جنوبی قریب به ۶۰ درصد تسهیلات جذب شد.
وی با اشاره به تسهیلات محل تبصره بند الف ماده ۱۸ قانون بودجه بیان کرد: کل اعتبارات بخش کشاورزی از این محل ۱۷۰ میلیارد تومان است.
قوسی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۵۰ طرح با اعتباری به میزان ۲۴۸ میلیارد تومان در سامانه ثبت شده است، گفت: اجرای این طرح ها برای هزار و ۴۱۴ نفر اشتغال ایجاد می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۱۹۱ میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی شده که از این میزان ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

منبع : خبرگزای مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ