۸۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی عشایری چهارمحال و بختیاری جذب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال وبختیاری گفت: از مجموع ۴۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون ۸۰ درصد این اعتبار معادل ۳۴۹ میلیارد تومان آن جذب شده است.
حفیظ‌الله فاضلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با جذب این میزان اعتبار ۵ هزار ۱۱۹ طرح در مناطق روستایی و عشایری استان ایجاد شده است.


وی ادامه داد: با ایجاد این طرح‌ها برای ۸ هزار و ۲۷۰ نفر در استان فرصت شغلی فراهم شده است.
فاضلی، سهم دستگاه‌های اجرایی در جذب مجموع اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان را ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان جذب شد، که منجر به راه‌اندازی ۲ هزار و ۶۹۹ طرح و ایجاد ۵ هزار و ۷۰۹ فرصت شغلی در استان شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است، که تاکنون ۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این اعتبار را جذب کرده‌اند و برای ۲ هزار و ۵۶۱ نفر اشتغالزایی شده است.
۰به گزارش ایرنا، اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از طرح‌های مهم دولت تدبیر و امید برای رونق اشتغالزایی در کشور به شمار می‌رود.
اجرای این طرح از پایان اسفند ۹۶ در این استان آغاز شده است و تاکنون ۸۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته به این استان جذب شده است.
چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان دارد که بخشی از این جمعیت در مناطق روستایی و عشایری هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ