۸۰ آتش نشان بجنورد از مزایای مشاغل سخت بهره مند شدند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد گفت: با تصویب شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۸۰ نفر از آتش نشانان مرکز خراسان شمالی، از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور بهره مند شدند.

مجید گریوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۸ نفر در این سازمان مشغول به فعالیت هستند که ۳۵ نفر از نیروهای قراردادی و ۴۵ نفر از نیروهای پیمانی و رسمی، مشمول بهره مندی از مزایای قانون مشاغل سخت شده اند.
وی افزود: برای هشت نفر از کارکنان رسمی، هنوز تصمیمی برای استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت گرفته نشده است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم گفت: با تصویب شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارکنان در سازمان آتش نشانی در ۹ عنوان شغلی مشمول بهره مندی از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور شده اند.
قربان نباتیان اظهار داشت: آتش نشانان در ۹ عنوان شغلی شامل رانندگان، فرمانده شیفت، مسئول شیفت، معاون شیفت، رئیس ایستگاه، مدیرعملیات منطقه، مسئول ایستگاه و معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشمول استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت هستند.
وی گفت: این افراد با ۲۰ سال سابقه کار، بازنشسته می شوند.
وی تصریح کرد: سایر مشاغل مورد نظر پس از طرح در کمیته های استانی حسب قانون تامین اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی و ‌بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد است و در اثر اشتغال بیمه شده، تنش بالاتر از ظرفیت های طبیعی در وی ایجاد می شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.
بر اساس این گزارش، سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.
بیمه‌شدگانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور اشتغال دارند، در صورتی که حداقل ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته باشند و حق بیمه مدت مزبور را به صندوق پرداخته باشند، می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام سازمان آتش نشانی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ