۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان بیمه بیکاری دریافت می کنند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: حدود ۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مجرد حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای کارگران متاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه است که به نسبت سابقه بیمه، کارگران می توانند از این امکان و امتیاز قانونی برخوردار شوند.

 وی با اعلام اینکه حدود ۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان بیمه بیکاری دریافت می کنند. افزود: بیمه بیکاری برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند.

 مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون بیان داشت: استان در موضوع حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که رتبه برتر در کشور در موضوع حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری به خود اختصاص داده است.

 یاوری، صیانت از نیروی کار و رسیدگی به بنگاه های مشکل دار را از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: بنگاه ها را رصد و پایش می کنیم زیرا که می دانیم که اگر بنگاهی دچار مشکل شود جمعیت کارگر آن با مشکل روبه رو می شوند.

 وی افزود: رصد و پی گیری بنگاه ها در سطح ادارات شهرستانها و ادارات کل استان ها و ستاد وزارت خانه حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه صورت می گیرد.

منبع :خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ