۷۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق گفت: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند. این درحالی است که روزانه حدود ۸۰۰ پایان‌نامه ارشد و دکتری در دانشگاه‌های کشور ثبت می‌شوند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، خداداد واحدی روز چهارشنبه در مراسم آیین استقبال از نودانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی واحدهای استانی تهران شرق و تهران غرب اظهار داشت: انتخاب دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی برای تحصیل یک انتخاب استراتژیک است که بر تمام ابعاد زندگی دانشجویان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه جامع و مهارت محور است که به نیازهای جامعه توجه می کند؛ بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

واحدی یادآور شد: دانشجویان علمی کاربردی می توانند کارآفرین باشند و در آینده افراد بزرگی برای آنها کار کنند. در واقع میدان برای رشد آنها به دلیل استعداد خود و توانایی که به دست می آورند، بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی شرایط را برای رشد دانشجویان فراهم می کند تا ایده پردازی های آنها تبدیل به محصول شود و گره‌ای از مشکلات جامعه و بازار کار را باز کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق یادآور شد: ۱۷۰ دفتر نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور فعالیت می کنند که زمینه ای برای رشد و مهارت افزایی دانشجویان به شمار می روند.

بسیاری از دانشجویان علمی کاربردی کارآفرین می‌شوند

سید محمدحسن پیش‌بین رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران غرب نیز در این مراسم اظهار داشت: در این واحد دانشگاه علمی کاربردی تهران، ۷۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بسیاری از آنها کارآفرین می‌شوند و به شمار دیگری از آنها حتی در زمان تحصیل نیز پیشنهاد کار می شود.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه ای فراهم می کند که دانشجویان کارآفرین شوند. در واقع دانشجویان از موقعیت های آموزش مهارتی و ابزارهای دانشگاه برای ورود به بازارکار بهره می برند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران غرب در خصوص مراسم استقبال از نودانشجویان اظهار داشت: هدف از برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدید این است که با فضای دانشگاه آشنا شوند و مسیر برای آینده آنها آسانتر شود.

وی ادامه داد: در این مراسم ۲۵۰ دانشجو به صورت حضوری شرکت کردند و ۳۰ هزار دانشجو و استاد نیز این برنامه را به صورت مجازی دنبال می کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ