۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری در اصفهان

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ثبت ۷۲ هزار و ۵۰۰ درخواست بیمه بیکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، گفت: از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.


عبدالرسول آقاهادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آخرین آماری که از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان دریافت کرده ایم، ۷۲ هزار و ۵۰۰ درخواست بیمه بیکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان ثبت شد.
وی با اعلام اینکه ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا بودند، افزود: پرداخت مقرری بیمه بیکاری تابع قانون بیکاری سازمان تامین اجتماعی نیست، بلکه براساس تفاهمی است که سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی منعقد کردند و مقرر شد به میزان ۵۵ درصد از حداقل حقوق برای این ایام به حساب افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شدند واریز شود، همچنین به ازای هر نفر تحت تکفل، ۵ درصد به این میزان اضافه شود.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل دریافتی واجدان شرایط کمتر از میزان پیش بینی شده در قانون بیمه بیکاری است.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت بیمه بیکاری به دلیل کرونا صرفا از اسفند تا اردیبهشت ماه از این شرایط بهره مند شدند، گفت: تاکنون افراد واجد شرایط در سامانه ثبت نام کرده و از اول خردادماه بیمه بیکاری به شرایط عادی بازگشته است، یعنی براساس قانون بیمه بیکاری و با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقاضای مقرری بیمه بیکاری و احراز شرایط و ارجاع به تامین اجتماعی صورت می گیرد.
آقاهادی با اشاره به اینکه در شرایط عادی متقاضی بیمه بیکاری ضمن مراجعه به ادارات کار درخواست خود را ارائه کرده، سپس درخواست در کمیته بیکاری مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به سازمان تامین اجتماعی ارجاع می شود، خاطرنشان کرد: در زمان کرونا نیازی به تشکیل پرونده نبوده و فقط از طریق ثبت نام در سامانه، پایش و ارسال اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه، واریز مبالغ به حساب شبای افراد متقاضی انجام شده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ