۶۹۶ معلم جدید جذب آموزش و پرورش خراسان جنوبی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در آزمون ماده ۲۸ و جذب دانشگاه فرهنگیان ۶۹۶ نیروی بومی درسال جاری جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

محمد علی واقعی روز دوشنبه در دومین گردهمایی شورای معاونین اداره کل و مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار داشت: جذب این تعداد نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.

وی افزود: ۳۷۸ نفر در ماده ۲۸ جذب می شوند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۱۸ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد که رشد ۵۹ درصدی را نشان می دهد.

واقعی با تاکید بر بومی‌گزینی افزود: سهمیه بومی شهرستان قاینات در دانشگاه فرهنگیان ۷۶ نفر و از ماده ۲۸ هم ۷۷ نفر است تا با تلاش دانش‌آموزان سخت‌کوش و ساعی شاهد اشتغال‌زایی نیروهای بومی و مستعد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم شرایط کرونا با تلاش و کوشش معلمان و مدیران، استان خراسان جنوبی در دو سال متوالی رتبه دوم کنکور در سطح کشور در رشته علوم تجربی را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهرستان قاینات با تلاش شبانه‌روزی خادمان نظام تعلیم و تربیت خود موفق به کسب رتبه سوم استان در زمینه امتحانات نهایی شده است.

واقعی با بیان اینکه هیچ دانش‌آموزی بر اثر کرونا فوت نکرده است، گفت: ۱۱ درصد دانش‌آموزان استان دسترسی به شبکه شاد نداشته‌اند که با تلاش معلمان از آموزش حضوری و درس‌نامه استفاده شده و بازخورد آن توسط دانشجویان،گروه‌های جهادی و خیرین آموزشی رصد شده است تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

نماینده مردم شریف شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: پاسخگویی، دغدغه‌مندی و همراهی با نمایندگان سه ویژگی سکاندار تعلیم و تربیت استان است.

سلمان اسحاقی اظهار داشت: سید الشهدای مقاومت سردار سلیمانی، شهید کاوه و همه شهدای مدافع حریم و حرم، دانشمندان هسته‌ای و پزشکان مدافع سلامت همه و همه تربیت شدگان مکتب ولایی معلمان و خادمین نظام مقدس تعلیم و تربیت این سرزمین هستند.

وی، دستاروردهای ایران اسلامی را مایه آبرو و افتخار معلمان دانست و افزود: مهم‌تر از معلمی، نوع انتخاب، تبیین، بسترسازی و ترسیم راه برای ارتقای و تداوم فرایند تعلیم و تربیت است که اولویت اول در این مسیر بومی‌سازی معلمان در استخدامی‌ها است.

اسحاقی اضافه کرد: همچنان که شما مدافع منافع و حقوق دانش‌آموز هستید، ما نیز در مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق و منافع شما هستیم.

امام جمعه قاین هم در این نشست گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت محدودیت سنی وجود ندارد.

حجت الاسلام رحمانی افزود: فرایند تعلیم و تربیت فریضه‌ای است که فاقد محدودیت های سنی، جنسی، مکانی و بُعدِ مسافت است.

وی افزود: دل‌ها باید با تزکیه از آلاینده‌های روحی ضدعفونی شوند و بعد با زلال دانش آبیاری شوند.

امام جمعه قاین بر گزینش افراد شایسته برای پوشیدن ردای معلمی تاکید کرد و ادامه داد: باید افرادی برای سکانداری تعلیم و تربیت انتخاب کرد که دغدغه دین، انقلاب، اسلام و دانش‌آموزان داشته باشند.

دومین گردهمایی مدیران شهرستان‌ها، مناطق و معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز دوشنبه با اولویت ساماندهی، نقل و انتقالات، ساماندهی، اوقات فراغت و شرایط پس از کرونا در محل خانه معلم شهر قاین برگزار شد

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ