۶۷۳ نفر در بروجرد مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند

رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی بروجرد گفت:۶۷۳ نفر در بروجرد مشمول بیمه بیکاری هستند که ۴۱ نفر آن به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

عبدالعلی گیوه کی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد برای کسب مهارتهای فنی در رشته های مختلف جذب مجدد در بازار کار به فنی و حرفه ای شهرستان معرفی شده اند.
وی اظهار داشت: در سال جاری۶۲ تن از بیکاران این شهرستان بازگشت به کار شدند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: در راستای توانمند سازی و ساماندهی و همچنین فراهم شدن اشتغال برای بیکاران، کارفرمایان و تعاونی ها به یک هزارو ۵۵ مورد مشاوره توسط کارشناسان ارائه شد.
گیوه کی اضافه کرد: در راستای بازرسی وضعیت مشاغل سخت و زیان آور ۱۰۴ نفر، نظارت بر بهداشت کار و کمیته فنی هفت مورد و ۹۰۷مورد نظارت بر اجرای قانون کار صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در سال جاری تعداد هفت تعاونی تولیدی خدماتی و توزیعی در بروجرد ایجاد و ۷۴ نفر عضو این تعاونی ها شده اند.
رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی بروجرد گفت: ۸۰۰ مورد پرونده شکایت کارگران در مراجع حل اختلاف رسیدگی شده که از این تعداد پرونده ۵۰درصد به صلح و سازش ختم شده است.
گیوه کی افزود: ۲۰ هزارجویای کار در رده های مختلف سنی در ۳ مرکز کاریابی شهرستان ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: حدود هفت هزار تن از ثبت نام شدگان در مراکز کاریابی بروجرد فارغ التحصیلان مراکزدانشگاهی هستند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار داشت: سال گذشته ۳۱۶ جوینده کار به این مراکز معرفی و زمینه اشتغال آنها فراهم شده است.
گیوه کی بیان کرد: از سال گذشته تا کنون ۳۰ تعاونی صنعتی، کشاورزی و خدماتی در بروجرد تشکیل و هم اکنون مجموع تعاونی های این شهرستان بیش از ۶۲۰ تعاونی رسیده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۱ هزار کارگر در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، کارگاه های بزرگ و کوچک شهرستان بروجرد مشغول به فعالیت هستند.
حدود ۳۰درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان لرستان درشهرستان بروجرد قرار دارند.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ