۵۸۱ ایثارگر شاغل در خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: طی برنامه ششم توسعه، ۵۸۱ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی حمید جهانشاهی افزود: براساس ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، از سال ۱۳۹۶ تا پایان ۱۴۰۰ تعداد ۵۸۱ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل وضعیت شده‌اند که در این میان بیشترین سهم با تعداد ۵۶ نفر (۹.۶ درصد از سهم کل تبدیل وضعیت‌شدگان) متعلق به دانشگاه بیرجند است.

وی اظهار داشت: دانشگاه بیرجند، اداره کل جهاد کشاورزی، استانداری، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل امور مالیاتی استان به ترتیب پنج دستگاهی هستند که بیشترین سهم را از تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل داشته‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با تشریح مراحل انجام فرآیند تبدیل وضعیت این ایثارگران گفت: در مسیر تبدیل وضعیت ایثارگران، شناسایی واجدین شرایط تبدیل وضعیت، جمع‌آوری مدارک و مستندات مورد نیاز، بررسی و تایید مدارک و مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه کارمند ایران برای اخذ شماره مستخدم و بررسی نهایی مدارک و مستندات بارگذاری شده و صدور شماره مستخدم، پنج مرحله مهم این فرایند بوده است.

وی افزود: این مراحل با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان سازمان و با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مربوطه در استان در راستای احقاق حق ایثارگران و با موفقیت و رضایت کامل دستگاه‌ها و متقاضیان انجام شد.

جهانشاهی اظهار داشت: بیشترین شماره مستخدم‌های صادره برای ایثارگران مشمول طی سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه با ۴۴۶ شماره متعلق به سال ۱۴۰۰ است.

وی گفت: از مجموع ۵۸۱ نفر ایثارگر تبدیل وضعیت شده، ۴۴۰ نفر مرد و ۱۴۱ نفر زن هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: بیشترین سهم شماره مستخدم‌های صادره برای مشمولان تبدیل وضعیت ایثارگران براساس نوع ایثارگری با حدود ۵۰ درصد متعلق به فرزندان یا همسران رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های دفاع مقدس است.

وی گفت: فرزندان جانبازانِ ۲۵ درصد و بالاتر همچنین برادران یا خواهران شهید هر کدام با ۱۴ درصد در رتبه‌های بعدی درصد سهم از شماره‌های مستخدم صادر شده، هستند.

جهانشاهی بیان کرد: رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با ۹ درصد، فرزندان شهید با یک درصد، جانبازان با یک درصد همچنین همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر با یک درصد در رتبه‌های بعدی میزان سهم از کل شماره مستخدم‌های صادره برای مشمولان ایثارگران هستند.

وی با آرزوی موفقیت برای ایثارگران شاغل در دستگاه‌های مختلف استان اظهار امیدواری کرد؛ تلاش‌های متعهدانه آنان بخش مهمی از فضای توسعه همه‌جانبه استان را به‌صورت مناسب و مطلوب پیش ببرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ