۳۰۰ هزار شغل جدید در مناطق روستایی کشور ایجاد خواهد شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ایجاد ۳۰۰ هزار شغل جدید در مناطق روستایی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال در چهارمحال و بختیاری گفت: با تدبیر دولت دوازدهم در خصوص رونق اشتغال روستایی کشور و اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی، ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد.
وی افزود: این طرح که از سال ۹۶ در کشور آغاز شده، توانسته نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در مناطق روستایی کشور داشته باشد.
امید اضافه کرد: تلاش می‌شود این طرح به صورت پایدار و مستمر تداوم یابد تا مشاغل پایدار روستایی و عشایری ایجاد شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مهمترین اختیاراتی که به استان‌ها تفویض می‌شود تخصیص اعتبارات ابلاغی متناسب با ظرفیت استانهاست به این طریق که هریک از استان‌ها بر اساس پتانسیل‌های نسبی خود می‌تواننداین اعتبارات را سهمیه بندی و توزیع نمایند.
وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۳۰ دستگاه دولتی، حاکمیتی و خیریه در مناطق روستایی کشور خدمات رسانی می‌کنند از برخی ناهماهنگی بین این دستگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده در بسیاری از موارد هماهنگ و همراه نیست و این موضوع سبب عدم توازن در توزیع امکانات شده است.
امید با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی امور مناطق روستایی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، خاطرنشان کرد: امید است در قالب این شورا، بتوان خدمات رسانی در روستا‌ها را منسجم‌تر و هماهنگ‌تر انجام داد.
وی همچنین عملکرد استان چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات حوزه مشاغل پایدار روستایی و عشایری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمار‌های موجود حاکی از اثرگذاری مطلوب این طرح در چهارمحال و بختیاری بوده و توانسته نرخ بیکاری را تا حد قابل توجهی در روستا‌های این استان کاهش دهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ