۳۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر از سربازان در قالب مهارت‌آموزی، آموزش دیده‌اند که این می‌تواند زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح استان بوشهر، اظهار داشت: در مدت چهار سال گذشته یک میلیون نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته که ۷۰۰ هزار نفر مدرک مهارت آموزی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا محیط سربازی همچون یک دانشگاه سبب کسب دانش و معرفت باشد، افزود: بیش از چهار سال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی می‌گذرد و خداوند را شاکریم که با تدوین اسناد راهبردی و هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت آموزی اقدامات اساسی داشته باشیم.

سردار کمالی تاکید کرد: نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح به صورت جدی شکل گرفته و نیروهای مسلح مصمم هستند با فراهم کردن امکانات و تجهیزات و سازوکارهای لازم حرفه آموزی سربازان در نیروهای مسلح را تحقق بخشند و بزودی به جایی برسیم که اعلام کنیم که هیچ سربازی بدون داشتن مهارت عمومی و تخصصی از نیروهای مسلح ترخیص نخواهند شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان تحت پوشش مهارت‌های مهارت آموزی قرار بگیرند که به دلیل شیوع کرونا محقق نشد و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ این هدف به طور کامل محقق شود.

وی از برگزاری دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با عنوان سرباز ماهر، اشتغال موثر، کارآمدی در ۲۸ آذر ماه سال جاری با همکاری سازمان‌های لشکری و کشوری حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال از سوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

سردار کمالی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این همایش، اعم از سرباز و غیر سرباز، می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، پیشنهاد سیاستی، پروژه، فیلم، پوستر و… به پایگاه ارسال کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ