۲۳۵ هزار کارگر زیر پوشش چتر بیمه بیکاری

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قرارگیری ۲۳۵ هزار نفر کارگر در پوشش چتر بیمه بیکاری تا پایان مرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ کریم یاوری در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: این کارگران بدون میل و اراده و متاثر از تعطیلی و مشکلات مترتب بر بنگاه های اقتصادی از کار بیکار شده‌اند.
وی اظهار داشت : بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های مهم تامین اجتماعی در راستای صیانت از نیروی کار کشور است.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگرانی که بصورت غیر ارادی بیکار می شوند برای اینکه از دستخوش مشکلات معیشتی در امان بمانند زیر پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند و ماهیانه مبلغ مشخصی مطابق با سوابق کار و همینطور آخرین دستمزدهای دریافتی به آنان پرداخت می شود.
وی در ادامه افزود: رصد، پیگیری و شناسایی بنگاه های مشکل دار در دستور کار حوزه معاونت روابط کار و اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.
یاوری بیان داشت: برای صیانت از نیروی کار بنگاه های مشکل دار مورد رصد قرار می گیرند چنانچه مشکلات بنگاه ها به نحوی باشد که از عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآید نسبت به حل و فصل مشکلات بنگاه ها برای حفظ و تثبیت اشتغال، پایداری بنگاه و حمایت از تولید اقدامات لازم صورت می گیرد.
وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: چنانچه مشکلات بنگاه های اقتصادی به گونه ای باشد که موانع از طریق ادارات شهرستانی و استانی قابل رفع نباشد ، مشکلات این واحدها به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها ارجاع می شود.
وی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران تشکیل جلسه می دهد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستگاه های مرتبط با حوزه تولید در این کارگروه عضو هستند بنابراین اگر مشکلات بنگاه های اقتصادی در سطح ادارات قابل حل و فصل نباشد از طریق کارگروه مزبور نسبت به رفع چالش ها اقدام می شود.
وی یادآور شد : پیگیری های مسئولان استانی و حتی ستاد وزارتخانه در برخی موارد هم به جایی نمی رسد که در نهایت موارد و مشکلات به کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع و بررسی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ