۲۱۱ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری کرونا

۱ نظر

 مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون اعلام کرد: ۲۱۱ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری کرونا هستند.

مسعود بابایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری صدا و سیما گفت: از افرادی که اسفند ماه در سامانه وزارت کار ثبت نام کرده و خودشان را مشمول بیمه بیکاری کرونا دانسته اند، سازمان تامین اجتماعی بعد از پالایش نهایی ۲۴۱ هزار نفر را دارای شرایط دانسته است و به زودی در حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
بابایی افزود: از اسفند ۹۸ به دستور وزیر کار سامانه‌ای در وزارت کار تشکیل شد برای افرادی که به خاطر کرونا بیکار شده اند و از زمانی که این طرح در ۲۳ اسفند فعال شد و در آن زمان ۶۹۸ هزار و ۷۹۳ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در کشور شدند.
وی افزود: از ۲۴۱ هزار مشمول نهایی ۲۱۱ هزار نفر اقدام به ثبت شماره حساب خود کردند و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دادند.
بابایی گفت: سازمان تامین اجتماعی فهرست مشخصات کامل و حساب بانکی این افراد را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده و سپس این لیست در اختیار خزانه داری کل قرار گرفته است و امیدواریم خزانه داری کل بموقع پرداخت کند.
بابایی اعلام کرد: سه شنبه هفته پیش خزانه داری کل اعلام کرد که مبالغ آماده واریز است و فقط شماره شبای افراد را می‌خواهد که ما شماره حساب و لیست را ارسال کردیم و ۶ بانک عامل برای پرداخت در نظر گرفته شده است که حدود ۶۰ هزار نفر مربوط به بانک ملی هستند.
بابایی در ادامه گفت: برای افرادی هم که در فروردین ماه هم بیکار شده اند؛ فهرستی را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دادیم که حدود ۱۹۳ هزار و ۹۸۵ نفر هستند.
این فهرست برای پالایش نهایی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است که بعد از پالایش نهایی این لیست را در اختیار ما قرار می‌دهد و برای مشمولان پیامک را ارسال می‌کنیم.
بابایی با اشاره به اینکه سیر بیکاری در دوران کرونا نزولی است، گفت: بیشترین ریزش نیرو را در اسفندماه داشتیم و با توجه به بهتر شدن شرایط اقتصادی حدود ۱۴ هزار نفر به کار برگشته و از دریافت بیمه بیکاری کرونا انصراف داده اند.
روند پرداخت بیمه بیکاری را ادامه خواهیم داد و اگر فردی فکر می‌کند که مشمول بیمه بیکاری کروناست به وزارت کار و ادارات کار در استان‌های مختلف مراجعه کند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ۲۱۱ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری کرونا

  • ج
    جمشید احسانی خسرو
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
    سلام
    جگونه بفهمیم که بیکاری کرونا بما تعلق میگیرد یا نه.
    کسانی که بیمه نیستن و کرونا باعث بیکاریشان شده مثل کارگران خیاطی جه باید بکنند .
    خواهش میکنم جواب امیدوار کننده بدهید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ