۱۷۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور ایجاد می ‏شود

مشهد- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد متعهد شده است تا پایان سال جاری ۱۷۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند.

سید مرتضی بختیاری چهارشنبه شب در دیدار با امام‌جمعه و فرماندار کاشمر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد، اشتغال و رونق تولید را به عنوان یک جهاد مطرح کرده ‎اند افزود: در این راستا ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کمیته امداد قرار گرفته تا بتوانیم این اشتغال را تا پایان سال ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: هر چند سهم اشتغال استان خراسان رضوی ۱۲ هزار فرصت شغلی بود اما به دلیل تلاش ‎های همکاران و مدیران کمیته امداد در این استان این میزان به ۱۵ هزار اشتغال افزایش یافته است.

وی گفت: امروز تکلیف ما این است که با اقتصاد مقاومتی محاصره اقتصادی ظالمانه استکبار را در هم بشکنیم.

بختیاری افزود: به رغم اینکه کمیته امداد در احداث خانه ‎های تخریب شده مددجویان در سیلاب عملکرد قابل قبولی داشته اما قانع نیستیم.

وی اظهار داشت: در شهرستان بردسکن ۷۵۰ خانه به خاطر سیلاب تعمیراتی هستند که تا پایان شهریور ماه تحویل و ۲۵۰ واحد مسکونی که بر اثر سیلاب تخریب شده بود احداث می‏ گردد.

وی گفت: به عنوان اولین رسالت باید نهاد انقلابی را انقلابی حفظ کنیم و این نهاد باید به گونه‎ای عمل کند که در گره گشایی از جامعه هدف که همان محرومین هستند به عنوان پرچمدار و الگو مطرح باشد.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم بر مستقل شدن کمیته امداد بخش کوهسرخ این شهرستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم این خواسته به زودی محقق شود تا مشکلات مردم محروم این بخش کاهش یابد.

مسلم ساقی افزود: کمیته امداد به عنوان یک تسهیلگر عمل می ‏کند و شاهدیم که در حوزه توانمند سازی مددجویان و جامعه تحت پوشش کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی تقویت و حمایت از موسسات خیریه، تشکل‏ها و سازمانهای مردم نهادی را که به عنوان امداد محله فعالیت می کنند ضروری دانست و اظهار داشت: منابع بکر غیر دولتی در همه حوزه‏ ها وجود دارد که می ‏توان از آنها به بهترین نحو استفاده نمود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر نیز گفت: این نهاد ۷۴۸۸ خانوار با ۱۳ هزار و ۶۲۱ نفر را زیرپوشش دارد که ۱۴.۱۹ درصد خانوارها و ۷.۸ درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود.

سید سعید عبدالله زاده افزود: از این تعداد ۴۳.۱۰ درصد را خانواده‎های شهری و ۵۹.۹۰ درصد را خانواده‌های روستائیان تشکیل می‏ دهند که این نسبت نشان از اقدامات موثر کمیته امداد و سایر دستگاه های شهرستان در جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد.

وی از توسعه کمی و کیفی مراکز نیکوکاری خبر داد و اظهار داشت: تعداد مراکز نیکوکاری در این شهرستان از سه مرکز به ۱۰ مرکز افزایش یافته و از نظر توسعه کیفی نیز سعی شده مراکزی فعال شوند تا در استفاده از ظرفیت ‎ها فعالیت مطلوب داشته باشند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ