۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در سیروان پرداخت شد

سرپرست فرمانداری شهرستان سیروان گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی در طول یک سال گذشته به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت در مجموع ۴۳۷ پرونده پرداخت تسهیلات در این شهرستان تشکیل شده است، افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای ۸۳ طرح با اشتغالزایی ۱۷۴ نفر پرداخت شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این هم اکنون ۷۹ پرونده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت است و ۲۹ پرونده با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال نیز در دست بررسی بانک ها قرار دارد.
سرپرست فرمانداری سیروان گفت: سهم این شهرستان در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله اول ۴۹ میلیارد ریال است ک به طور ۱۰۰ درصد محقق شده و تمامی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
رحیمی مقدم اضافه کرد: در اجرای طرح مشاغل خانگی ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر را فراهم کرده است.
وی یادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، شهرستان سیروان با ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر معادل ۲.۵ درصد جمعیت استان ایلام، کمترین جمعیت را در بین شهرستان های استان دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۲ درصد جمعیت شهرستان سیروان در روستاها ساکن هستند اجرای طرح های اشتغال روستایی و عشایری به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ضروری است و دولت تدبیر و امید نیز در این زمینه اهتمام جدی دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، ۲ بخش، چهار دهستان و ۵۸ روستاست و در فاصله ۶۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ