۱۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران قزوینی شاغل می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان تا پایان برنامه ششم توسعه صاحب شغل می‌شوند.


غلامرضا حقایق پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر خانواده شهدا و ایثارگران قزوینی در نوبت اشتغال هستند که بخشی از آنها از طریق شرکت در آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.
وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین دغدغه مسوولان بنیاد شهید اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران است، اظهار داشت: پرداخت وام، جذب ۲۵ درصدی استخدام در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری دورهای مهارت‌آموزی ازجمله اقدامات اشتغالزایی بنیاد شهید به شمار می رود.

حقایق پور با اشاره به اینکه قزوین استانی صنعتی است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت نیز برای اشتغالزایی فرزندان شاهد و ایثارگر استفاده کرد.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقرر است ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی‌های دستگاه‌ها به ایثارگران اختصاص داده شود و برای اشتغالزایی افرادی که شرایط استخدام را ندارند نیز تلاش شده تا از طریق پرداخت‌های وام‌های اشتغالزایی زمینه اشتغال شان فراهم شود.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به محدودیت ادارات در جذب نیروهای انسانی، با اتکا به روش‌های دیگر نیز به دنبال اشتغالزایی برای فرزندان شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با بیان اینکه افراد جویای کار روز به روز افزایش می‌یابد، افزود: توانمندسازی شغلی جامعه ایثارگری از طریق آموزش‌های فنی و مهارتی و مشاوره شغلی را در دستور کار داریم.

حقایق پور ادامه داد: تشویق متقاضیان شاهد و ایثارگر برای شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تسهیلات فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها از دیگر راه‌های اشتغال‌زایی با توجه به توانمندی فردی و تحصیلی افراد در حوزه شاهد و ایثارگر است.

استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۰۲ جانباز است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ