۱۰ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد طبق قانون برنامه ششم استخدام می‌شوند

رئیس بنیاد شهید گفت:طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تمام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند، شرایط آزمون تحت قوانین عمومی استخدامی امسال تا پایان سال برای ۱۰ هزار نفر دیگر فراهم خواهد شد.

خبرگزاری برنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد استخدام نیروهای شرکتی گفت: در دوره‌ای دستگاه‌ها نیاز به نیروی انسانی داشتند و باید آن را تامین می‌کردند که این جذب نیرو به هر ترتیب صورت گرفته است. در مورد ایثارگران قانون‌گذار تصریح کرده است اگر ایثارگری به هر ترتیبی در دستگاهی مشغول به کار شد، باید تبدیل وضعیت شود اما در مورد سایرین قانون‌گذار چنین دستوری نداده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تمام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند، ادامه داد: سال گذشته ما برای تمام این‌ افراد آزمون برگزار کردیم چراکه باید قوانین عمومی استخدامی رعایت شود و نهایتا ۸۰۰۰ نفر را جذب کردیم که امسال هم تا پایان سال همین شرایط برای ۱۰ هزار نفر دیگر فراهم خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد راهکار دولت برای حل مشکلات اشتغال، گفت: برنامه‌ریزی دولت ایجاد منابع و تسهیلات اشتغال است. منابع دولت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۷ برابر شده است. در مورد استخدام ایثارگران امسال ۶۷ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند که بیشترین میزان در طول ۳۰ سال گذشته بوده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما بدون توجه به بازار کار، تعداد زیادی دانشجو جذب و فارغ‌التحصیل کرده‌اند، گفت: در حوزه ایثارگران ۷۰ درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌اند. به خصوص برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی پیدا کردن شغلی در شان افراد با تحصیلات دانشگاهی سخت‌تر است. به همین دلیل ما در مدارس شاهد با نگاه به بازار کار در رشته‌های مختلف جذب دانش‌آموز داریم.

منبع : خبرگزاری برنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ