۱۰۰ مددجو کمیته امداد ابرکوه جذب بازار کار شدند

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: در ۹ ماهه سال۱۳۹۹ با پرداخت ۳۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان متقاضی واجد شرایط کار و با اجرای ۸۶ طرح ، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر در این شهرستان فراهم شد.

کاظم چاکرالحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی در اختیار متقاضیان قرار گرفت .

وی محل تامین پرداخت تسهیلات را منابع داخلی این نهاد حمایتی و بانک‌های عامل ذکر کرد که به مجریان طرح های یادشده پرداخت شد.

۹۰ مددجو در انتظار وام اشتغال هستند

این مسوول اظهار کرد: هم اکنون ۹۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای سرمایه گذاری در طرح‌های خوداشتغالی در انتظار دریافت ۴۰ میلیارد ریال وام از سوی بانک‌های عامل هستند.

چاکر الحسینی ادامه داد: با اجرای این طرح ها و مساعدت بانک‌های عامل زمینه اشتغال ۱۳۵ نفر فراهم می شود .

رییس کمیته امداد ابرکوه بیان کرد: با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ، آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان از سال های گذشته ارایه می شود و این همکاری ها و آموزش ها همچنان ادامه دارد.

چاکرالحسینی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به هر فرد جویای کار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که از سوی بانک‌های عامل طبق مقررات به آنها پرداخت می‌شود.

اشتغال و توانمندسازی مددجویان در اولویت کارها قرار دارد

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش از جمله اولویت های برنامه ریزی این نهاد است ، پیشنهاد کرد: خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری در مورد اشتغال مددجویان داشته باشند.

رییس کمیته امداد ابرکوه گفت: این نهاد از سال ۱۳۹۲ تاکنون در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش و جویای کار با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع داخلی و بانک های عامل زمینه اشتغال هزار و ۲۱۱ نفر از مددجویان شهرستان را فراهم کرده است.

چاکرالحسینی افزود: در این مدت با پرداخت وام قرض الحسنه به متقاضیان کار، ۶۵۸ طرح اشتغالزایی اجرا شد و در فاصله زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷، ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفت.

در حال حاضر هزار و ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ