یک هزار و ۹۰۰ متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی در اردبیل ثبت‌نام کردند

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: یک هزار و ۹۰۰ متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل ثبت نام کردند.


به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهرنگ کوهی در بازدید از مراحل اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر شاهد اجرای مرحله دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان هستیم که زمینه‌های مناسب اشتغال بانوان سرپرست خانوار را فراهم می‌آورد.
وی حمایت مالی و اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان به ویژه پیشران‌ها را یکی از مهم‌ترین معیارهای اجرای موفق هر طرح کارآفرینی دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبار ویژه‌ای برای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاد دانشگاهی در استان اردبیل در حال اجرا می‌باشد در نظر گرفته شده که این حمایت‌های مالی می‌تواند ما را به اهداف پیش‌بینی‌شده نزدیک کند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: توسعه و حمایت از مشاغل خانگی در شرایط اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در جامعه می‌تواند گام موثری در حمایت از اقتصاد خانواده‌ها باشد.
کوهی بیان کرد: توانمندسازی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی متقاضیان و همچنین شبکه‌سازی این طرح در استان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل نیز از طریق پیشران‌های طرح و یا به صورت مستقل انجام می‌شود.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از ثبت‌نام یک هزار و ۹۰۰ متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی در این استان خبرداد و بیان کرد: این طرح فرصت خوبی را برای مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه‌سازی و برندسازی فراهم می‌کند.
کوهی گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای اشتغال، توانمندسازی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها و دفاتر تسهیل گری طرح توسعه مشاغل خانگی این استان به استان نمونه کشور در توسعه طرح مشاغل خانگی تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: تعدادی از متقاضیان طرح مشاغل خانگی در صورت دریافت تسهیلات کم می‌توانند کسب و کار مناسبی برای خود ایجاد کنند و تعدادی از پیشران‌های طرح نیز در صورت دریافت تسهیلات کم‌بهره می‌توانند به اشتغال‌زایی قشر قابل توجهی از متقاضیان کمک کنند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ