یک هزار معلم در مقطع دکترا در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند

مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بر اساس مصوبه اخیر دانشگاه فرهنگیان مجوز یک هزار نفر از دکتر معلمان و برگزیده‌های عرصه تعلیم و تربیت کشور برای همکاری با این دانشگاه اخذ شده است، گفت: در سال آینده مطابق نیازهای آموزش و پرورش حداقل باید ۵۰۰ دانشجو معلم به تعداد دانشجویان حال حاضر دانشگاه فرهنگیان استان زنجان اضافه شود که از مسوولان استانی خواستارم در این زمینه اهتمام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ حجت‌الاسلام عین‌الله عابدی، مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان در آیین تکریم و معارفه مدیران پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه خداوند نعمت‌های مادی و معنوی زیادی را در اختیار انسان‌ها قرار داده است، اظهار داشت: اگر از ابتدا تا انتهای قرآن را نگاه کنیم خداوند در قبال نعمت‌هایش هیچ منتی بر سرمان نگذاشته است به جزء منت معلمی که جای بس تامل دارد.

مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم دو ابزار دارد یکی کتاب و دیگری حکمت تصریح کرد: کتابی که پشت سرش حکمت نباشد، فایده ندارد حتی اگر آن کتاب قرآن باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های مهم معلمان حکیم بودن آنهاست و دانشگاه فرهنگیان باید حکیم ساز باشد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید در جایگاه آرمان شهر جهان اسلام قرار بگیرد، آرمان شهری که مهمترین اضلاع آن استاد، برنامه جامع درسی، راهبران تربیتی وهمچنین محیط زیست است.

عابدی با بیان اینکه دانشجوی که شان و عزتش در دانشگاه و محیط زیست تربیتی حفظ شود می‌تواند عزت ببخشد، گفت: اگر دانشجو معلمان را همانند مرواریدی در نظر بگیریم، باید از این مرواریدها به خوبی محافظت و زمینه رشد آنها را فراهم کنیم، چرا که آنها برای جامعه ۳۰ سال عزت می‌بخشند که این مسوولیت سنگینی است.
وی با اشاره به اینکه رییس جمهور برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان را ۱۰ روز پیش در هیات امنای این دانشگاه تصویب کردند، افزود: اقدامات بسیار امید آفرینی در مصوبات نخستین جلسه‌ای که به ریاست رییس جمهور تشکیل شد، اتفاق افتاد مبنی بر اینکه مجوز هزار نفر از دکتر معلمان و برگزیده‌های عرصه تعلیم و تربیت کشور در این دانشگاه حضور یابند و برای ارتقای کیفی آموزش‌ها کمک کنند.

مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: همچنین مصوب شد این دانشگاه به ۳۱ دانشگاه جامع استانی تبدیل شود که این اقدام بزرگی است، بنابراین از این به بعد ساختار منسجمی در دانشگاه فرهنگیان هر استان خواهیم داشت.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود امکانات در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با وجود این شرایط، امسال آموزش ۱۳۰ هزار دانشجو معلم و مهارت آموز بر عهده دانشگاه گذاشته شده است در حالی که دانشگاه فرهنگیان فقط برای ۳۰ هزار نفر امکانات استاندارد دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از دانشجو معلمان ما در بخشی از کشور از آموزش حضوری به دلیل کمبود امکانات بهره‌مند نشده‌اند، افزود: ممکن است که در سال جاری دانشگاه فرهنگیان استان زنجان هم مشکلاتی داشته، اما در سال آینده مطابق نیازهای آموزش و پرورش حداقل باید ۵۰۰ دانشجو معلم به تعداد دانشجویان حال حاضر این دانشگاه اضافه شود که از مسوولان استانی خواستارم در این زمینه اهتمام کنند و اگر این امکان فراهم نشود مجبوریم سهم این استان را در اختیار استان دیگری قرار دهیم.

عابدی به لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان در لایحه بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم در فرصت باقیمانده و در بررسی بودجه، شاهد تغییر نگاه ویژه به دانشگاه فرهنگیان باشیم.

گفتنی است در این مراسم فرزانه اله وردی به عنوان مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان زنجان معرفی و از خدمات کمال اجاقلو رییس پیشین این مجموعه قدردانی شد، همچنین در این مراسم علی صحبت لو نیز به عنوان سرپرست پردیس شهید بهشتی زنجان معرفی شد.

منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ