کمیته امداد امسال ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به سال گذشته این نهاد حمایتی سال گشذته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: امسال ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ هزار نفر را در برنامه داریم.


به گزارش بازارکار، مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراحل احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده مددجویان کمیته امداد در زمین لرزه پارسال میانه و سراب اعلام کرد: سال گذشته برای ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت دادیم و امسال با حمایت دولت و مجلس ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی در نظر گرفته است و خود کمیته امداد هم ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه ۱۸۷ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله سال گذشته میانه تعمیر شده و تحویل مددجویان شده است ، گفت: تلاش می کنیم واحدهای احداثی را هم تا پایان شهریور امسال تحویل دهیم .
بختیاری با اعلام اینکه امسال احداث ۵۷ هزار واحد مسکونی در برنامه کمیته امداد است، اظهار کرد: درصدد خانه دار کردن تمام مددجویان هستیم .

وی همچنین میزان کمک های مردمی سال گذشته استان آذربایجان شرقی به مددجویان را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و از افزایش ۴۶ درصدی این کمک ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبرداد .

به گزارش ایرنا، امروز با حضور رییس کمیته امداد کشور توزیع ۸۵ هزار بسته غذایی به ارزش هر کدام ۳۰۰ هزار تومان بین مددجویان استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

در زلزله ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه ۵ تن جان باختند و بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در سراب و میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دید .

حدود یک هزار خانوار از آسیب دیدگان این زلزله تحت پوشش کمیته امداد بودند که از این تعداد واحدهای مسکونی ۵۷۵ خانوار ۱۰۰ درصد تخریب‌شده و نیاز به احداث ساختمان دارند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ