کمبود ۹ هزار معلم تربیت‌بدنی در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از کمبود ۹ هزار معلم درس تربیت‌بدنی در سراسر کشور خبر داد.

محمد جعفری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در حوزه تربیت‌بدنی مدارس طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است، اظهار کرد: «اگر قرار است کیفیت‌بخشی نسبت به درس تربیت‌بدنی انجام شود، باید سه شاخص اصلی منابع انسانی، محتوا و فضا و تجهیزات ورشی مد نظر قرار گیرد.»

وی افزود: «در حوزه منابع انسانی هم‌اکنون نزدیک به ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی متخصص در مدارس حضور دارند که مشغول تدریس به دانش‌آموزان هستند، نکته قابل توجه اما این است که با کمبود ۹ هزار معلم مواجهیم و باید براساس مسیرهای موجود این کمبود جبران شود.»

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از لازمه‌های کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، غنی بودن محتوا است، گفت: «در شرایط فعلی از لحاظ محتوایی غنی هستیم و محتوا برای دانش‌آموزان به تفکیک از پایه اول تا دوازدهم در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه تهیه محتوای فاخری که در ایام کرونا از سوی مربیان حرفه‌ای در سه سطح مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته انجام شد و در اختیار معلمان قرار گرفت، بسیاری از کمبوده در این حوزه جبران شد.»

جعفری در رابطه با نقش فضای ورزشی در کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی مدارس نیز تصریح کرد: «قبل از اجرای طرح شهید سلیمانیی در سراسر کشور ۵ هزار و ۳۸۵ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای وجود داشت اما با اجرای این طرح دو هزار ۱۰۰ فضای ورزشی جدید به ظرفیت درس تربیت‌بدنی مدارس افزوده می‌شود و سرانه ورزشی در مدارس نیز ۱۶ درصد افزایش می‌یابد. با انجام چنین کاری قطعا در حوزه فضا و تجهیزات شاهد کیفیت‌بخشی خواهیم بود.»

وی در پایان افزود: «در کنار سه مورد ذکر شده در رابطه با کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی مدارس،‌ یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که می‌تواند باعث کیفیت‌بخشی شود، تدریس معلم تربیت‌بدنی بر اساس کتاب راهنمای معلم است. چنین کاری حتما باید انجام شود. همچنین طی سالیان مختلفی که از تدریس معلمان می‌گذرد،باید دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شود تا شاهد به‌روزرسانی آموخته‌ها باشیم؛ آموزش معلمان و نظارت بر کار آن‌ها قطعا به کیفیت‌بخشی درس تربیت‌بدنی مدارس کمک خواهد کرد.»

منبع : خبرگزاری پانا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ